دانشگاه پیام نور در راستای علم و فرهنگ از دیگر دانشگاه ها جلوتر است
دانشگاه پیام نور در راستای علم و فرهنگ از دیگر دانشگاه ها جلوتر است

رئیس دانشگاه پیام نور استان سیتان و بلوچستان با مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان دیدار کرد.

 به گزارش یوپنا رئیس دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان در این دیدار  بیان داشت: دانشگاه پیام نور که حدود سی سال از تاسیس آن می‌گذرد بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور است که بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو دارد و در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستند که بیش از ۱۷ هزار دانشجو نیز از طریق دانشگاه پیام نور فارغ التحصیل شده اند.
دکتر اویسی گفت: : با توجه به اینکه در این استان اکثر دانشجویان اهل سنت می باشند نظام جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان عدالت و انصاف آموزشی را به خوبی رعایت کرده و توانسته از طریق مرکز پیام نور گام  بزرگی در جهت آموزش افراد بردارد.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۲ رشته کارشناسی و ۴ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر ۶۲ درصد از جمعیت دانشجویان دانشگاه پیام نور را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور دانشگاهی خوابگاهی نیست و در اکثر شهرستان ها نیز دایر است خانواده ها دغدغه ای در این زمینه ندارند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: بالغ بر ۹۲۰ استاد در دانشگاه های پیام نور سراسر استان مشغول به تدریس هستند، در واقع ای ناساتید از نیروهای خود آن منطقه که دارای مدرک ارشد و دکترا هستند انتخاب شده‌اند.
وی گفت: با توجه به تدابیری که اندیشیده شده هیچ کس نباید در سیستان و بلوچستان برای شهریه مشکل داشته باشد در حال حاضر موسسه بنیاد علوی ، بانک صادرات ،صندوق رفاه دانشجویی  و بانک انصار  پای کار آمده و شهریه افرادی که بضاعت مالی ندارند را قبول کرده است.
دکتر اویسی ادامه داد: افرادی که از وام بنیاد علوی استفاده می کنند میتوانند  بعد از فارغ التحصیلی پس از ۹ ماه باید با ماهی ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان وام شهریه خود را تصویه کنند.
مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان گفت: برگزاری آزمون های الکترونیکی و بومی بودن موجب خوسندی ما و همچنین موجب عدالت آموزشی شده است.
وی ادامه داد:  بسیاری از دانشجویان دانشگاه پیام نور در  در ازمون های  استخدامی قبول می شوند و این امر  موجب شده بسیاری از دانشجویان اهل سنت دانشگاه پیام نور را قبول داشته باشند.
مولوی اسماعیل زهی ضمن تشکر از ریاست دانشگاه پیام نور استان گفت: دانشگاه پیام نور در راستای علم و فرهنگ از دیگر دانشگاه ها جلوتر است و از امکانات بروز و ایده عالی برخوردار می باشد.
ایشان در پایان گفت: خدمات دانشگاه در چند سال اخیر قابل تقدیر می باشد.