افتتاح مرکز مدیریت مهارت و آموزش شغلی
افتتاح مرکز مدیریت مهارت و آموزش شغلی

در دانشگاه پیام نور مرکز ساری؛مرکز مدیریت مهارت و آموزش شغلی افتتاح شد

 

به گزارش یوپنا،آیین افتتاحیه مرکز مدیریت مهارت آموزی و آموزش شغلی دانشگاه پیام نور مرکز ساری با حضور دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران،مهدی قاسمی مدیرکل نوسازی و تحول اداری استانداری مازندران و سیدحسین درویشی امرئی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران برگزارشد.

در این مراسم  سیدحسین درویشی با اشاره به توسعه آموزش مهارت های پیشرفته در سطح کشور گفت: مامن و مرجع آموزش مهارتی و شغلی، مراکز آموزش فنی وحرفه ای هستند که در این رابطه ۱۹۰آموزشگاه آزاد  فقط در ساری فعالیت می کنند که در تشخیص نیازهای شغلی و آموزشی و تعامل با مجموعه دانشگاه همکاری می کنند.

وی افزود:این هفتمین مرکز  دانشگاهی است که در سطح استان مازندران افتتاح می شود.

درویشی گفت:دامنه ارتباطات و سطح تعاملات معطوف به تفاهم نامه ها نیست.

وی از دانشگاهها و نخبگان خواست که در راستای مهارت آموزی همکاری کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران گفت:هر ساله از این مرکزحدود۷۰۰نفر فارغ التحصیل می شوند که کسب و کارهای نوآورانه نیازمند مشاوره شغلی است. وی برضرورت ارتقاء سطح تعامل دانشگاه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد.

دکتر محمودشیخ الاسلامی گفت:جوانان نخبه کشور در برخی از رشته ها و مهارت ها سرآمد جهان هستند. وی افزود: جوانان بویژه دانشجویان نیازمند تخصص و مهارت شغلی هستند.

دکترشیخ الاسلامی گفت:دانشگاه با علاقمندی و آمادگی در راستای آموزش مهارتی ونیازسنجی آموزشی همکاری کند.

دکترحسین نازک تبار رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ساری با اشاره به راه اندازی مرکز مدیرت مهارت آموزی  و آموزش شغلی بر ضرورت تقویت ارتباط صنعت و دستگاه های اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت :با توجه به اینکه سالانه حدود ۷۰۰ دانشجو از این دانشگاه،دانش آموخته می شوند راه اندازی و تدوام این همکاری برای تقویت مرکز مشاوره شغلی ضروری است.

دکتر نازک تبار بیان داشت: این مرکز برای کسب و کارهای نوپا می تواند با مشارکت آموزش فنی و حرفه ای اقدامات موثری را انجام دهد.