امضا پیش نویس تفاهم نامه تاسیس مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان
امضا پیش نویس تفاهم نامه تاسیس مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان

به منظور توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی، مرکز مهارت¬ آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان تاسیس خواهد شد.

به گزارش یوپنا،در نشستی که میان روسای دانشگاه پیام نور و سازمان فنی و حرفه ای شهرستان اردستان برگزار شد بر ایجاد مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در این دانشگاه تاکید شد.

دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان بیان کرد: ارائه خدمات آموزش مهارتی مؤثر برای فارغ‌التحصیلان از اهداف عمده تأسیس و راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی است.

وی اظهار داشت: امروزه بهترین دانشگاه های دنیا به سمت آموزش های همراه با مهارت رفته اند و امیدواریم که دانشگاه پیام نور مرکز اردستان با راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی با رویکرد اشتغال، گام خوبی در جهت معرفی نیروهای انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای بردارد.

ایرج پور با بیان اینکه مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی می تواند زمینه تجربه کار عملی را در کنار تحصیل دروس علمی برای دانشجویان فراهم کند، افزود: ایجاد این مرکز و مدیریت صحیح و حمایت از آن به افزایش بهره‌وری و حتی بهبود شاخص های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان منجر خواهد شد که این مرکز با همکاری سازمان فنی حرفه ای و به منظور کمک به امر اشتغال در این دانشگاه راه‌اندازی می شود.

در ادامه رئیس سازمان فنی و حرفه ای شهرستان اردستان عنوان کرد: اگر چه ماموریت اصلی دانشگاه‌ها آموزش و پژوهش است، اما با توجه به فضای کنونی جامعه مسئولیت جدیدی به دانشگاه‌ها اضافه شده و آن هم رسالت اجتماعی دانشگاه هاست.

وی گفت: دانشگاه‌ها با امکانات و توانمندی‌هایی که دارند می‌توانند به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنند و «رسالت اجتماعی» را در اولویت کار‌های خود قرار دهند.

در پایان پیش نویس تفاهم نامه تاسیس مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی به امضای روسای دانشگاه پیام نور و سازمان فنی و حرفه ای اردستان رسید تا پس بررسی تکمیلی و نهایی، این مرکز راه اندازی شود.