تجلیل از ایثارگران پیام نور استان اردبیل با حضور سردار نوعی اقدم
تجلیل از ایثارگران پیام نور استان اردبیل با حضور سردار نوعی اقدم

از ایثارگران دانشگاه پیام نور استان اردبیل تجلیل شد.

 

به گزارش یوپنا ،نشست بصیرتی  با حضور  افسر روحی رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل، سردار رحیم نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) و جانباز دوران دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین حمید علی نسب مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور استان،  ابراهیمی رئیس سازمان بسیج اساتید استان و جمعی از بسیجیان حوزه اساتید، کارکنان و دانشجویی، در دانشگاه پیام نور استان ازدبیل برگزار شد، از ایثارگران دانشگاه پیام نور استان تجلیل بعمل آمد.

روحی در آغاز این مراسم، با اشاره به اهمیت برگزاری نشست های مناسبتی جهت تبیین اهداف نظام مقدس جمهوی اسلامی گفت: حضور شخصیت های برجسته در دانشگاهها فرصت مغتنمی است تا دانشجویان و کسانی که در زمان جبهه نبودند، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام را بشناسند و در مسیر آرمانهای والای آنها حرکت کنند.

روحی ادامه داد: در دنیایی که دشمن با هجمه های فرهنگی و رسانه ای خود قصد آسیب زدن به  باورها و اعتقادات جوانان بخصوص دانشجویان را دارد، برگزاری چنین نشست هایی میتواند در تشریح استراتژی دفاعی کشور موثر واقع شود و جامعه را از آسیب ها و تهدید های موجود مطلع سازد.

محسن علائی مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان اردبیل نیز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برنامه های بسیج اساتید در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

سپس، سردار نوعی اقدم سخنران اصلی این مراسم در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و با تشریح و تببین حرکت های سیاسی، نظامی و دفاعی کشور گفت: تمام قوای جمهوری اسلامی ایران به رهبری فرمانده کل قوا، در برابر تمام دشمنی های استکبار جهانی، مانند ید واحده ایستاده اند و به فضل الهی نصرت و پیروزی برای انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) ادامه داد: بهانه های دشمنان در خصوص نظام ما، بهانه های واهی هستند و آنچیزی که اکنون موجب بیم و هراس آنها شده است قدرت و نفوذ بسیار بالای ایران در سطح بین الملل است.

وی تصریح کرد: ما طبق فتوای ولی امر مسلمین امام خامنه ای هیچگاه به دنبال جنگ و ساخت بمب های هسته ای نیستیم و این بدان معنی نیست که توان علمی لازم را در این زمینه نداریم.

سردار نوعی اقدم گفت: سرنگونی پهباد آمریکایی در فاصله بیش از ۲۵ هزار پا پس از تجاوز ۴۰۰ متری به مرز کشور کار ساده ای نبود و تمام تئورسین های نظامی جهان را ب متحیر ساخت.

فرمانده جبهه مقاومت در سوریه به وقایع پس از سرنگونی پهباد آمریکایی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پس از این اقدام نظامی و موثر کشور، رئیس جمهور آمریکا ناوهای جنگی را برای حمله به نقاط مختلف کشور فرستاد ولی خیلی زود، طیق اطلاعاتی که بدستش رسید متوجه شد که تجاوز به حریم ایران با پاسخ شدید ایران مواجه خواهد شد و اقدام به عقب نشینی کرد.

بررسی راهبردهای نظامی ایران در محورهای سوریه، عراق، یمن و خاورمیانه از دیگر بخش های صبحت های سردار نوعی اقدم بود.