دانشگاه پیام نور می تواند در ارتقاء سطح آموزشی الگو همه دانشگاه ها باشد
دانشگاه پیام نور می تواند در ارتقاء سطح آموزشی الگو همه دانشگاه ها باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: یکی از رسالت های مهم دانشگاه ها تولید علم است و نباید از این رسالت اصلی غفلت شود.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه چهارشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور کشور اظهار داشت: تعابیری که در دین ما درخصوص مباحث علمی بیان شده، تعابیر خاصی است و معانی فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه مطابق آیات قرآنی علم دارای نورانیت، حیات، مایه اقتدار، پیشرفت و مرکز تولید قدرت است، تصریح کرد: یکی از رسالت های مهم دانشگاه ها تولید علم است و نباید از این رسالت اصلی غفلت شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با یادآوری نامگذاری امسال بیان داشت: بخشی از این شعار به اقتصاد مربوط می شود بخش دیگری به تولید علم مربوط است، و این دانشگاه ها هستند که باید به دنبال تولید علم باشند.

آیت الله میرعمادی افزود: در راستای تولید علم یکی از اموری که باید در دانشگاه ها دنبال شود ارتقاء سطح آموزشی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور می تواند در ارتقاء سطح آموزشی الگو باشد، تصریح کرد: البته نافی مهارت آموزی نیستیم ولی درصورتیکه در دانشگاه ها تخصص لازم به دانشجویان داده شود دیگر نیازی به مهارت آموزی در صنوف و صنایع مختلف ندارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد بر لزوم تربیت دانشجویانی تولیدگر در کشور تاکید کرد و افزود: دانشگاه باید به دنبال نهضت تولید علم، فکر، اندیشه و … باشد.

آیت الله میرعمادی گفت: مسئله تعهد، ایمان، اخلاق، فرهنگ، وجدان کاری، مسئولیت پذیری و … از دیگر مباحثی هستند که باید در دانشگاه ها دنبال شوند تا دانشجویانی متعهد، مسئولیت پذیر، بااخلاق و … تربیت شوند.