راه اندازی سامانه تاپ برای تولید و اشتغال پایدار
راه اندازی سامانه تاپ برای تولید و اشتغال پایدار

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور گفت: سامانه ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال کشور«تاپ» به عنوان پل ارتباطی صنعت و دانشگاه عمل می‌کند.

به گزارش یوپنا محمدعلی کریمی، معاون پژوهش دانشگاه پیام نور ، درباره فعالیت‌های دانشگاه پیام نور در جهت افزایش اعتماد صنعت به دانشگاه گفت: اعتماد صنعت به دانشگاه یک امر نسبی است. در این راستا قبل از هرچیزی باید به نیاز صنعت توجه شود. اینکه صنعت چه چیزی را می‌خواهد و آیا ما می‌توانیم با توجه به پتانسیل خود آن را تامین کنیم از مهم‌ترین مسائل این حوزه به شمار می‌رود.

کریمی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از طریق اساتید و دانشجویان با صنعت ارتباط برقرار می‌کند؛ اظهار کرد: دانشگاه پیام نور همواره با اعلام نیاز صنعت در جهت رفع آن تلاش کرده است، با ادامه این روند توانستیم اعتماد صنعت به دانشگاه را افزایش دهیم.معاون پژوهش دانشگاه پیام نور با اشار به راه اندازی سامانه تاپ، تصریح کرد: با همت معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت صمت سامانه «تاپ» که به تولید و اشتغال پایدار می‌پردازد؛ راه اندازی شد. این سامانه پل ارتباطی دانشگاه و صنعت محسوب می‌شود. در این راستا طرح‌ها و نیاز‌های صنایع و بنگاه‌ها را به طور کامل دریافت می‌کند و پس از ارزیابی در دسترس دانشگاهیان قرار می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صمت به امضاء رسانده‌ایم که طی آن اطلاعیه پذیرش سرباز دانشجو بعد از فارغ التحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی اعلام می‌شود.