دومین نشست کارگروه اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری برگزار شد
دومین نشست کارگروه اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری برگزار شد

کارگروه اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه پیام نور استان البرز با دعوت از اعضای که حسب بخشنامه معاون اداری و مالی دانشگاه در این حوزه فعالیت خواهند کرد، گرد هم آمدند و پیرامون مباحث حوزه جذب سرمایه های خارج از دانشگاه با محوریت حضور و فعالیت شرکتهای دانش بنیان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

به گزارش یوپنا، کارگروه اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه پیام نور استان البرز با دعوت از اعضای که حسب بخشنامه معاون اداری و مالی دانشگاه  در این حوزه فعالیت خواهند کرد، گرد هم آمدند و پیرامون مباحث حوزه جذب سرمایه های خارج از دانشگاه با محوریت حضور و فعالیت شرکتهای دانش بنیان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر سید اسحاق جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز با اشاره به فعالیت کارگروه پشتیبانی درآمد زایی دانشگاه که در هفته های گذشته نشستهای خود را برگزار کرده و در حال فعالیت می باشد؛ فعالیت این کارگروه را نیز موازی و همسو دانست و عنوان کرد: همانطور که قبلا” اشاره شد مهمترین مبحث این کارگروه ظرفیت سنجی و در نهایت امکانسنجی طرحهای موجود است و با توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای موجو بسیار امیدواریم که فعالیت  هر دو کارگروه منجر به افزایش درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه و ابزاری برای استقلال مالی دانشگاه و همچنین جذب سرمایه های خارج از دانشگاه باشد.

جلالیان تصریح کرد: اعضای کارگروه با نگاهی دقیق و و موشکافانه امکانسنجی طرحهای اقتصادی  را مورد بررسی قرار داده و ساز و کارهای قانونی،سریع و در عین حال پایدار را مدنظر قرار دهند.

دکتر جلالیان ادامه داد: منافع دانشگاه و سرمایه گذار هر دو به میزان آورده و مشارکت مورد بررسی و نهایتا” تصمیم گیری قرار خواهد گرفت و مسئله قابل توجه دوام این درآمد به عنوان منبعی قابل اعتماد برای مرتفع کردن نیازهای مالی است.

رئیس کارگروه اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه پیام نور استان البرز در پایان به شناسایی و جذب طرحهای اساتید و دانشجویان که توجیه اقتصادی مناسب برای اجرا و سرمایه گذاری دارند؛ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زمینه برا ی فعالیت و مشارکت هر دو گروه در دانشگاه مهیاست.