از ابلاغ شرایط بازنشستگی بانوان تا تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه
از ابلاغ شرایط بازنشستگی بانوان تا تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه

کارگاه آموزشی صدور احکام پرسنل هیات علمی با حضور شفقتی مشاور معاون اداری دانشگاه، رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز و مدیران و کارشناسان اداری ۶ استان شامل استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، قم، مازندران به میزبانی دانشگاه پیام نور واحد طالقان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، آقای حاجی محمد علی مدیر کل امور اداری دانشگاه پیام نور در این کارگاه دو روزه ضمن تقدیر از میزبانی دانشگاه پیام نور استان البرز اذعان داشت: با تمهیداتی که در سازمان مرکز دانشگاه صورت گرفته شده است  سرعت بخشی به تفویض اختیارات استانی و ساماندهی نیروی انسانی با هدف تمرکز زدایی به طور کامل انجام خواهد شد.

حاجی محمد علی افزود: دقت و سرعت لازمه این امر است و در پی آن هستیم که منابع انسانی را با ساختار و تشکیلات اداری هماهنگ تر و بروز تر کنیم.

وی افزود: در این کارگاه نیز ضمن بررسی آخرین تغییرات آئین نامه استخدامی، نحوه ثبت و صدور احکام اعضای محترم هیات علمی دانشگاه را با مدیران و کارشناسان حوزه اداری استانهای حاضر مورد بررسی قرار دادیم.

مدیر کل اداری دانشگاه در خصوص طرح و تسهیلات بازنشستگی پیش از موعد که فعلا” اعتبار آن برای بانوان شاغل دانشگاه تامین شده است گفت: برای بانوان بالای ۲۵ سال که تمایل به بازنشستگی داشته باشند، شرایطی همچون ۲۵ روز و ۱۲ ماه پاداش بازنشستگی متناسب با صندوق بازنشستگی که مشمول آن می شوند در نظر گرفته شده است و بخش نامه آن در هفته در پیش رو به استانها ابلاغ خواهد شد.

حاجی محمد علی تبدیل وضعیت پرسنل قراردادی و شرکتی دانشگاه را از دغدغه های مسئولان ارشد دانشگاه اعلام کرد  و اظهار امیدواری کرد: بزودی در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گیرد.

همچنین در افتتاحیه این کارگاه آقای شفقتی مشاور محترم معاون اداری،مالی و عمرانی دانشگاه تصریح کرد: یقینا” نیاز است برای سرمایه های دانشگاه یعنی پرسنل محترم علمی و اداری،هم افزایی بیشتری صورت بگیرد.

شفقتی قدم مثبت بعدی در تبدیل وضعیت پرسنل دانشگاه را منوط به طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و رای مثبت دو سوم از نمایندگان محترم مجلس عنوان کرد و افزود:تعامل روسای محترم دانشگاههای پیام نور در سطح کشور با نمایندگان محترم مجلس  استانها ،میتواند کمک بسزایی در تصویب طرح مذکور باشد.

مشاور معاون اداری و مالی و عمرانی دانشگاه بروز رسانی فرآیندهای اداری پرسنل دانشگاه را یکی از اهداف مهم حوزه اداری و منابع انسانی عنوان کرد و ادامه داد: تعویق و معطل ماندن پرونده های ارتقاء،اعمال مدرک و سایر امور اداری با تلاش همه همکاران حوزه اداری در حال بهبود و بروز رسانی است.

دکتر جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز نیز با تقدیر از مساعی مدیران  و کارشناسان بخش اداری دانشگاه پیام نور اظهار داشت: آموزش پرسنل در حیطه تخصصی سازمانی، یکی از ابزارهای بهبود فرآیندهاست.

جلالیان با اشاره به آمار پرسنل اداری و علمی دانشگاه در سراسر کشور ادامه داد: این حجم قابل توجه از پرسنل شاغل در دانشگاه نیازمند خدمات اداری منظم و سریع است که به همت مدیران و کارشناسان حوزه اداری و منابع انسانی به خوبی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز هدف غایی از نشستها،آموزشها و برگزاری کارگاههای مختلف در زمینه های متعدد دانشگاه را خدمت رسانی بهینه و شایسته به دانشجویان عزیز دانشگاه عنوان کرد و ادامه فعالیتهای خدمت رسانی را منوط رضایت این سرمایه های اجتماعی دانست.