پیام نور سد کنکور را شکسته است
پیام نور سد کنکور را شکسته است

مشاور عالی رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: خانواده بزرگ پیام نور سد کنکور را شکسته و در حال رفتن به سمتی هستیم که کنکور را برداریم و این مهم چند سال قبل توسط دانشگاه اتفاق افتاده است. مش

به گزارش یوپنا، علیرضا فیروز در آیین رونمایی از سردرب دانشگاه پیام نور واحد رفسنجان اظهار داشت: خداوند به وجود خیران افتخار کرده و ما نیز به وجود خیران افتخار می‌کنیم که نگاه بلندی داشتند و با فرهنگ بالایی که دارند در راه آموزش عالی وقف کردند.

وی بیان داشت: دانشگاه پیام نور یکی از مولودهای مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، بیش از ۳ میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور داریم که بالای ۲۰ برابر شده و نشان می‌دهد که آموزش عالی هشت برابر آن‌چه وظیفه داشته انجام داده و جزء افتخارات نظام است.

مشاور عالی رئیس دانشگاه پیام نور کشور تصریح کرد: بخش عمده این مسئولیت گردن پیام نور است در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور کشور تحصیل می‌کنند در حالی که در کل دانشگاه‌های دولتی کمتر از ۴۰۰ هزار دانشجو شاغل به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱٫۲۵ برابر کل دانشگاه‌های دولتی در دانشگاه پیام نور دانشجو داریم.

فیروز خاطرنشان کرد: وزارت علوم ۱۷۰ دانشگاه دارد و دانشگاه پیام نور ۵۰۰ واحد در سراسر کشور دارد خانواده بزرگ پیام نور سد کنکور را شکسته و در حال رفتن به سمتی هستیم که کنکور را برداریم و این مهم چند سال قبل توسط دانشگاه پیام نور اتفاق افتاده است.

مشاور عالی رئیس دانشگاه پیام نور کشور در ادامه بیان کرد: با توجه به گسترشی که داشتیم باید همان حالت انعطاف‌پذیری را که توانستیم متقاضیان ورود به دانشگاه را پوشش دهیم، ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: به طور متوسط هر واحد دانشگاه پیام نور ۹۰۰ دانشجو دارد اما در واحد رفسنجان یک‌هزار و ۴۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از متوسط کشوری بالاتر است و این دانشگاه توانسته ۱٫۵ برابر ظرفیتی که داشته دانشجو در خود جای دهد