معاون سیاسی استاندار بوشهر: دانشجو باید جایگاه خود را بشناسد
معاون سیاسی استاندار بوشهر: دانشجو باید جایگاه خود را بشناسد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر درجمع دانشجویان دانشگاه پیام نوربوشهر گفت: نقطه آغازین تحولات توسعه از دانشگاه ها شروع می‌شود و با توجه به اینکه دانشجو قشر آگاه جامعه است باید جایگاه خود را بشناسد.

به گزارش یوپنا،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر.در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور بوشهر به مناسبت ۱۶ آذرعنوان کرد: هر جامعه که درصدد پیشرفت و توسعه و برآورد نیازهایش باشد نقطه کانونی و آغازین و همچنین تاثیرگذار آن تحولات از داخل دانشگاه ها شروع می شود.

دکتر مجید خورشیدی گفت: نقطه آغازین تحولات توسعه از دانشگاه ها شروع می‌شود و با توجه به اینکه دانشجو قشر آگاه جامعه است باید جایگاه خود را بشناسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در جمع دانشجویان عنوان کرد: هر جامعه که درصدد پیشرفت و توسعه و برآورد نیازهایش باشد نقطه کانونی و آغازین و همچنین تاثیرگذار آن تحولات از داخل دانشگاه ها شروع می شود.

وی تصریح کرد: روند مقاومت در مقابل امپریالیسم امریکا در ایران نیز باز نشان داد که اولین هوشیاری از طریق دانشجویان بود. اولین اقدام در مقابل اقدامات امریکا از طریق دانشگاه بوده و غیر از این هم نیست. امروز همه کشورها در مسیری برای رسیدن به توسعه هستند و بدیهی است همه این اقدامات مدیون دانشگاهیان است.

معاون استاندار بوشهر عنوان کرد: نمی شود در جامعه‌ای توسعه را متصور شد و نقش دانشگاهیان را ندید. اگر هر گونه پروژه عمرانی، محلی، ملّی یا منطقه ای در هر کشوری صورت بگیرد قطعا در تمامی این اقدامات جای پای قشر دانشجو وجود دارد.

خورشیدی افزود: این درجه دانشگاه است که درجه توسعه هر کشور را تعیین می کند، و دانشگاه جایی است که قدم های آغازین توسعه در آن صورت می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی، و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اتفاقات ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در تاریخ کشور و اهمیت جنبش های دانشجویی گفت: ۱۶ آذر نشان داد که دانشجو نسبت به تحولات پیرامون خود غافل نبوده و بیدار و آگاه است و در ادامه همین مسیر هر کجا که نیاز به حضور دانشجو بوده است نقش دانشجویان در تمامی تحولات اجتماعی و سیاسی کشور به خوبی نمایان بوده است.

دانشجویان در انتخابات حضور فعال داشته باشد

این مسئول یادآور شد: امروز الحمدلله تحصیلات دانشگاهی در ایران فراگیر شده است، یکی از بالاترین نرخ های توسعه در ایران تحصیلات دانشگاهی است و ما در ایران هیچ کوچه و خانه و خیابانی پیدا نمی کنیم که دانشگاهی نداشته باشد.

اما به رغم فراوانی قشر دانشجو، نگاه جامعه پیرامونی به دانشجو با نگاه به باقی افراد جامعه متفاوت بوده و دانشجو در کانون توجه قرار دارد.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در پی آن هستیم که ان‌شالله باز هم انتخابی انجام دهیم برای اینکه نمایندگانی شریف را به مجلس بفرستیم تا به نمایندگی از ما نهاد مردم سالاری و دموکراسی را در کشور تامین کنند.

مجید خورشیدی با تاکید بر اینکه دانشجو باید جایگاه خود را بشناسد، ادامه داد: با توجه به آنچه گفته شد از دانشجو به عنوان قشر آگاه و پیش قراول در جامعه انتظار می رود که حضور فعال داشته باشد؛ در واقع هر زمان و در هر انتخاباتی که قشر دانشجو حضور فعال داشته است آن انتخابات توانسته به امنیت ملّی کشور و مشارکت عمومی مردم کمک کند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر گفت: با توجه به انتظارات جامعه از دانشگاه در همه عرصه ها چه در عرصه توسعه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و چه در مناسبات حال حاضر دنیای امروز و شرایط فعلی کشور احساس کردیم که باید نشست صمیمی با نمایندگان مردم برگزار نماییم.

بحرانی با اشاره به بیان امام خمینی (ره) که می فرماید مجلس در راس امور است، افزود: توقع و انتظار این است که در مسیر تحولات اجتماعی و توسعه ایران اسلامی چه ما به عنوان مردمی که به دنبال ایجاد و توسعه برای فضای مناسب در مجلس پویا هستیم و چه خود نمایندگانی که چهار سال به نمایندگی از مردم تلاش کرده اند نشست و مباحثه صورت بگیرد.

وی با اشاره به بسترهای توسعه و لزوم همگرایی در ابعاد مختلف، خاطرنشان کرد: سه محور و مبحث مورد بررسی در این نشست، توسعه سیاسی اجتماعی و فرهنگی، مجلس در مسیر توسعه به ویژه در مسیر توسعه استان و مسائل سیاسی اجتماعی روز در سال جاری بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر تصریح کرد: در چند دهه اخیر دستاوردهای بزرگی توسط جنبش دانشجویی به دست آمده است و اتفاقات خوب زیادی در این حوزه رخ داده است. در چند سال اخیر دانشجویان این مرکز در مسابقات بزرگ کشور همچون مسابقات هوا فضا، در طراحی پهباد و خیلی از رشته ها حائز رتبه های بسیاری شده اند که جا دارد از زحمات آنان قدردانی نمایم.

محمدرضا بحرانی تاکید کرد: اگر اتفاق خوبی در کشور رخ داده است مرهون تلاش، جهاد و ایثار دانشجویان عزیز ما در سال های قبل است.