امداد رسانی فوری دانشگاه پیام نور برای کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان
امداد رسانی فوری دانشگاه پیام نور برای کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان

بنابر دستور معاون اداری ، مالی و عمرانی ، در وهله اول جهت انجام امور ضروری و جبران بخشی از خسارات وارده به منظور حمایت از دانشجویان و همکاران سیل زده دانشگاه پیام نور مبلغی به حساب ستاد استان و مراکز و واحد های درگیر در سیل واریز شد .

مشاور معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور از امدادرسانی فوری دانشگاه پیام نور برای کمک به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: به دنبال حادثه تاسف بار و دلخراش سیل در استان سیستان و بلوچستان که موجب خسارت های فراوان به ساختمان ها، ابنیه و امکانات مردم در روستاها و یا شهرها به ویژه در نیکشهر، راسک ، چابهار و قطع راه ارتباطی روستاها بسیاری در جنوب استان شده است که دانشگاه پیام نور با حضور در این استان، درصدد مشارکت جدی برای امداد و جبران خسارت هاست تا در کنار سایر نهادها بتواند گوشه ای از آلام همکاران، دانشجویان و هموطنان عزیز را التیام بخشد.
به گزارش یوپنا، بهزاد ولی زاده با اشاره به دستور اکید رئیس دانشگاه پیام نور مبنی برامدادرسانی فوری به مناطق سیل زده، ضمن تشریح مجموعه اقدامات انجام شده در بازدید از مراکزو واحدهای دانشگاه پیام نور در مناطق سیل زده نیکشهر، راسک، چابهار و روستاهای اطراف افزود: با توجه به ساکن بودن اکثر دانشجویان در روستا و عمق فاجعه سیل، خسارات زیادی وارد شده که مهمترین آن قطع راه های ارتباطی دانشجویان عزیز است، که موجب غیبت و یا حضور در شرایط روحی و روانی نامناسب در جلسه امتحان شده است. در این خصوص با هماهنگی رئیس استان تدابیر لازم برای اسکان و تغذیه دانشجویان سیل زده ای که امکان رفت و آمد به محل سکونت خود را نداشتند، در دانشگاه فراهم شد.
مهندس ولی زاده افزود: دانشگاه پیام نور در خصوص جمع آوری و توزیع کمک های مردمی اعم از مواد غذایی، خوراکی، بهداشتی، البسه، پوشاک و غیره در استان سیستان و بلوچستان حضور فعالی داشته که اقلام جمع آوری شده به سرعت در بین خانواده های سیل زده به خصوص همکاران و دانشجویان در حال توزیع است.
مشاور معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه تصریح کرد: کارکنان دانشگاه پیام نور با همکاری بسیج دانشجویی در واحد راسک با ایجاد آشپز خانه، روزانه به تعداد ۱۰۰۰ پرس غذای گرم بین خانواده های سیل زده توزیع می کنند.
رحمان محمدی مدیرکل امور پشتیبانی نیز درخصوص کمک های مالی اظهار داشت: بنابر دستور معاون اداری ، مالی و عمرانی ، در وهله اول جهت انجام امور ضروری و جبران بخشی از خسارات وارده به منظور حمایت از دانشجویان و همکاران سیل زده دانشگاه پیام نور مبلغی به حساب ستاد استان و مراکز و واحد های درگیر در سیل واریز شد .
وی در خصوص میزان خسارات وارده به ساختمان و ابنیه دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: بعلت شدت و مدت بارش باران بخشی از نمای بیرونی و داخلی ساختمانها، دیوارها و سقف مراکز فوق تخریب و به دلیل شکسته شدن تیرهای برق و نوسانات ایجاد شده در برق به برخی از دستگاه های خنک کننده و تجهیزات الکترونیکی مراکز و واحد های استان خسارت وارد شده است که باتوجه به بیمه بودن کلیه ساختمان ها در خصوص استفاده از مزایای بیمه تمهیدات لازم صورت می گیرد .
وی همچنین از ابراز همدردی مسئولان دانشگاه پیام نور با همکاران و دانشجویان خسارت دیده خبر داد و اظهار داشت:در بازدید از تعدادی از منازل مسکونی همکاران و دانشجویان خسارت دیده در حادثه سیل واقع در روستاهای مرزی پیشین، کوه دیم از توابع شهرستان سرباز،غذای گرم بین آنان و خانواده هایشان توزیع شد .
گفتنی است، با حضور مشاور معاون اداری، مالی و عمرانی و مدیر کل امور پشتیبانی از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان با هدف ابراز همدردی و بررسی مشکلات و خسارات وارده به همکاران، دانشجویان و هموطنان عزیز درگیر در سیل اخیر از ساختمان ها و ابنیه دانشگاه پیام نور در مراکز و واحد های نیکشهر، راسک و چابهار نیز بازدید شد.