دانشگاه پیام نور نماینده دانشگاه های کشور در زمینه توسعه فناورهای فرهنگی شد
دانشگاه پیام نور نماینده دانشگاه های کشور در زمینه توسعه فناورهای فرهنگی شد

دانشگاه پیام نور با ابلاغ توافق نامه همکاری چند جانبه در توسعه زیست بوم کسب و کارهای فناوری فرهنگی، مجری توسعه زیست بوم کسب و کارهای فناوری فرهنگی کشور شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا در راستای نهادسازی برای توسعه فعالیت‌های اشتغالزا با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سیاستگذاری دولت، بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی امروز (یکشنبه ۶ بهمن ماه) در مراسمی با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

 

در این مراسم تفاهم نامه شش جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه پیام نور ، سازمان صدا و سیما، و بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی امضا شد.

برگزاری دوره های این تفاهم نامه از سال آینده بر عهده دانشگاه پیام نور می باشد که دو کارکرد مهم فرهنگی و درآمدزایی دارد بدین صورت که علاوه بر ترویج ارزش های فرهنگی و اخلاقی جامعه، نقش بسیار مهمی در افزایش درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه پیام نور دارد.

 

لازم به ذکر است با توجه عملکردهای دو ساله  دانشگاه پیام نور در زمینه های اشتغالزایی و رسالت های اجتماعی آن، این دانشگاه به عنوان نماینده دانشگاه های کشور در بحث اشتغالزایی  این تفاهم نامه حضور داشت.

پیش از این با عملیاتی شدن تفاهم نامه با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و انتخاب ۷ دانشگاه پیام نور استانی به عنوان پایلوت، تسهیلات مالی با کارمزد ۶ درصد در اختیار فعالان دانشگاهی در حوزه کسب و کارهای نوپا مصوب شد.