برگزاری چهارمین جشنواره نانو دانشجویان دانشگاه پیام نور در اسفندماه
برگزاری چهارمین جشنواره نانو دانشجویان دانشگاه پیام نور در اسفندماه

 دکتر سید اسحاق جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز طی مصاحبه ای جزئیات برگزاری چهارمین  جشنواره سراسری فناوری نانو این دانشگاه را تشریح کرد.

دکتر جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز در این مصاحبه اعلام کرد: چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو طی دور روز در ۷ و۸ اسفند ۹۸ به میزبانی این دانشگاه در مرکز کرج با همکاری معاونت فرهنگی،دانشجویی و اجتماعی سازمان مرکزی در سطح دانشگاههای پیام نور کشور،دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی استان برگزار خواهد شد.

رئیس چهارمین جشنواره سراسری نانو دانشگاه پیام نور اذعان داشت: فناوری نانو یکی از علوم بسیار تاثیر گذار در دنیای امروز به شمار می رود و در این زمینه ایران اسلامی کشوری پیشرو در منطقه و جهان می باشد که بدون تردید تلاش دانشگاهیان و محققان این مرز و بوم، از جمله پژوهشگران و فناوران نانو دانشگاه پیام نور در تحقق این جایگاه برجسته،موثر بوده و خواهد بود.

دکتر سید اسحاق جلالیان با تقدیر از دکتر زمانی مقام عالی دانشگاه پیام نور که  در گستره ملی و بین المللی توجه و حمایت  ویژه ای از طرحهای علمی و پژوهشی و توسعه آن دارند  و همچنین با تشکر از دکتر امین ناجی معاون محترم فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی که افتخار میزبانی این رویداد مهم ملی را به دانشگاه پیام نور استان البرز محول نموده اند؛ عنوان داشت: مفتخریم که با حمایت مسئولان ارشد این دانشگاه و حمایت دکتر شهبازی استاندار محترم البرز، در استانی که شهره به  قطب علم و فناوری و پژوهش است میزبان فرهیختگان و پژوهشگران نانو خواهیم بود.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در ادامه به تشریح جزئیات برگزاری این رویداد پرداخت و اضافه کرد: این جشنواره روز چهارشنبه ۷اسفند در بخشهای: نمایشگاه توانمندیها، اختراعات و دستاوردهای دانشجویی و دانش آموزی ،معرفی پژوهشگران برتر در حوزهای فناوری نانو و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی  با حضور مدیران دانشگاه پیام نور،ستاد توسعه فناوری نانو،مسئولان استان البرز،اساتید برجسته در حوزه نانو فناوری،اعضای هیات علمی دانشگاهها،پژوهشگران، دانشجویان و دانش آموزان  نخبه استان البرز آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور البرز خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از۴۰ اثر مرتبط و علمی به دبیرخانه این جشنواره که در دانشگاه پیام نور مرکز کرج مستقر است ارسال شده است و مهلت ارسال آثار نیز تا پایان بهمن ماه سالجاری در نظر گرفته شده است که علاقمندان میتوانند آثار خود را در سایت جشنواره به نشانی : http://conference.pnu.ac.ir/Alborz-nano بارگزاری کنند.

دکتر جلالیان  با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهای علمی و پژوهشی سبب ساز حرکت و تلاش علمی و دانش پژوهانه جوانان دانشجو  به صورت پر رنگ و اثرگذار خواهد شد؛ افزود: برنامه این جشنواره در سه مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا و بخش ویژه دانش آموزی در زمینه تولیدات مرتبط با این فناوری نوین شامل: ارائه مقالات و پایان نامه ها،کتب،نشریات،اختراعات و ابداعات  خواهد بود.

وی به برپایی نمایشگاه جانبی و کارگاههای آموزشی  این جشنواره اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه جهت عرضه توانمندیهای پژوهشگران با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران این بخش، در دوروز برپا خواهد بود و کارگاههای تخصصی جنبی نیز  پس از مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد.

رئیس چهارمین جشنواره سراسری نانو دانشگاه پیام نور برنامه روز پایانی را اینگونه توضیح داد: در روز پایانی نیز ضمن بهره مندی از سخنرانی مسئولان و متخصصان برجسته این حوزه؛ از منتخبین برتر دانشجویی و دانش آموزی و همچنین آثار منتخب هیات داوری تقدیر به عمل خواهد آمد.

دکتر سید اسحاق جلالیان در پایان با تقدیر از تلاش دبیر اجرایی این جشنواره و کلیه دست اندر کاران برگزاری این رویدار علمی و پژوهشی، اظهار امیدواری کرد دانشگاه پیام نور بتواند  نقشی اثر گذار و خدمتی ارزنده در توسعه فناوری نانو  که همسو با  توسعه دانش و همچنین تولید محصولات ایرانی است و همسو با  رونق تولید و ایجاد کسب و کار ایرانی داشته باشد.

گفتنی است چهارمین جشنواره سراسری نانو دانشگاه پیام نور روزهای۷ و ۸ اسفند ماه سالجاری به میزبانی دانشگاه پیام نور استان البرز در مرکز کرج  برگزار خواهد شد.