تنها یک اپراتور رایگان شدن اینترنت دانشگاهها را اعلام کرد
تنها یک اپراتور رایگان شدن اینترنت دانشگاهها را اعلام کرد

مسئول کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم اعلام کرد: در حال حاضر تنها یک اپراتور رایگان شدن اینترنت دانشگاهها را برای آموزش مجازی دانشجویان اعلام کرده است.

به گزارش یوپنا سید علی اکبر صفوی  درباره زمان ارسال آی‌پی دانشگاه‌ها به وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: از حدود یک ماه قبل با دانشگاه‌ها برای ارسال آی‌پی‌ها مکاتبه شد، بر همین اساس لیست اول را قبل از سال نو به وزارت ارتباطات ارسال کردیم این وزارتخانه نیز (برای کاهش تعرفه اینترنت) آن را به اپراتورها ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: در ادامه مابقی دانشگاه‌ها به تدریج آی پی‌های خود را ارسال کردند که ما لیست دوم را نیز بعد از سال نو به وزارت ارتباطات ارسال کردیم، لیست دوم هم به اپراتورها ابلاغ شده است، نکته مهم این است که دانشگاه‌ها لیست آی پی دانشگاه‌ها را ارسال کرده‌اند، در حال حاضر نیز این لیست‌ها در حال به‌روزرسانی است.

مسئول کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم ادامه داد: دانشگاه‌هایی هستند که تازه زیرساخت لازم را ایجاد کرده و آی پی خود را ارسال می‌کنند، همچنین دانشگاه‌هایی هستند که به دلیل استقبال دانشجو مجبور شده‌اند سرورهای اضافی راه اندازی کنند تا بتوانند پاسخگوی دانشجو باشند برای همین آی‌پی جدید خود را ارسال کرده‌اند.

وی درباره رایگان شدن اینترنت سایت‌های آموزشی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: از چهارشنبه هفته گذشته اعلام شده است که اینترنت سایت‌های آموزشی دانشگاه‌ها در همه اپراتورها رایگان شده است، ولی تنها یک اپراتور رسماً رایگان شدن اینترنت را اعلام کرد.

وی ادامه داد: بقیه اپراتورها هنوز به دانشگاه اعلام نکرده‌اند، اگر اجرا کرده‌اند زمان آن را اعلام کنند، باید سریع‌تر اعلام کنند تا دانشگاه‌ها تکلیف خود را بدانند.