نماینده مردم سقز در مجلس؛ دانشگاه پیام‌نور برند آموزش مجازی در کشور است
نماینده مردم سقز در مجلس؛ دانشگاه پیام‌نور برند آموزش مجازی در کشور است

نماینده سقز و بانه و دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه موفق دانشگاه پیام نور در عرصه آموزش مجازی و‌ تولید محتوای علمی می تواند الگویی برای سایر دانشگاه ها و مراکز آموزشی باشد.

 

به گزارش یوپنا بهزاد رحیمی در نشست با ریاست و جمعی از کارکنان و اعضای علمی دانشگاه پیام نور استان کردستان خاطرنشان ساخت: دانشگاهیان رسالت مهمی در مقابل جامعه دارند، دانشگاه پیام نور سقز جزو‌ مراکز تاثیرگذار و مهم بوده که لازمست این جایگاه و تاثیرگذاری با تلاش همگان بیشتر شده و مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه پیگیری توسعه تحصیلات تکمیلی در مرکز سقز و حل مشکلات آن خواهم بود، گفت: جذب دانشجوی خارجی در مراکز دانشگاهی مرزی در شهرستان های سقز و بانه مورد اهتمام قرار گیرد که این امر در مبادلات علمی و فرهنگی بسیار موثر است.
این نماینده مجلس یاداور شد: در ایام کرونا و با عنایت به محوریت آموزش ها و ارتباطات مجازی، استفاده از توان و تجربیات نخبگان داخل و خارج توسط دانشگاه های منطقه در دستور کار قرار گیرد که دانشگاه پیام نور سقز می تواند در این حوزه الگو باشد.
سپس رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان با بیان اینکه شهرستان های سقز و بانه در حوزه تاریخ و فرهنگ، تحولات اجتماعی- اقتصادی در سطوح استانی و ملی برند هستند و دانشگاه ها می توانند در تداوم و شکوفایی این پتانسیل ها و‌ظرفیت ها موثر باشند، گفت: توسعه دانشگاه ها نقش مهمی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه و توانمندسازی منابع انسانی دارد، لذا حمایت و پشتیبانی نمایندگان مجلس از توسعه و پیشرفت مراکز آموزش عالی امری ضروریست.

دکتر یعقوب احمدی افزود: دانشگاه پیام‌نور سقز جزو مراکز دانشگاهی شاخص کشور و سقز شهرستانی استراتژیک است، لذا حمایت جهت توسعه این مرکز باید مورد اهتمام همه ما باشد، که دیدگاه مثبت نماینده مجلس فرصت مناسبی برای تلاش در این راستاست.
سپس دکتر بختیار خسروی رئیس دانشگاه پیام نور سقز با ارئه گزارشی از وضعیت این مرکز تاکید کرد :راه اندازی ۴ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد، افزایش اعتبارات عمرانی و جاری دانشگاه، تکمیل فاز، حمایت بیشتر از توسعه دانشگاه پیام نور، پیگیری تبدیل وضعیت کارکنان علمی و اداری و رفاه آنان، اعطای تسهیلات و وام بیشتر به دانشجویان و…از جمله مواردیست که از نماینده مجلس و‌ رئیس دانشگاه پیام نور استان انتظار حمایت، پیگیری و مساعدت لازم را داریم.
در ادامه این نشست کارکنان دانشگاه به طرح مواردی همچون: ایجاد و به روز نمودن رشته های تحصیلی، حمایت از دانشجویان کم بضاعت، توسعه کیفی دانشگاه ها، ایجاد مراکز رشد و فناوری، ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشگاه ها با صنعت و سرمایه گذاری، توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور پرداختند و خواستار پیگیری و حل این مسائل و مشکلات شدند.