دکتر زمانی در مراسم تفاهم نامه با شورای عالی استان ها: دانشگاه پیام نور آمادگی تامین نیازهای آموزشی و پژوهشی شوراها را دارد
دکتر زمانی در مراسم تفاهم نامه با شورای عالی استان ها: دانشگاه پیام نور آمادگی تامین نیازهای آموزشی و پژوهشی شوراها را دارد

دکتر زمانی با تاکید بر اهمیت همکاری ‌ دانشگاه پیام نور با شورای عالی استان ها گفت: دانشگاه پیام نور آماده است امکانات خود در سراسر کشور را در اختیار شوراها قرار داده و نیازهای آموزشی و پژوهشی این نهاد مردمی را تامین کند.

به گزارش یوپنا،محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور با حضور در سی و پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها و در مراسم تفاهم نامه با این شورا گفت: امروز یکی از روزهای خوب مسئولیت من است چرا که در جمعی هستم که از سراسر کشور جمع شده اند.
وی در خصوص دانشگاه پیام نور و رسالت آن گفت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است و بر اساس قوانین وزارت علوم اداره می‌شود.
زمانی افزود: دانشگاه پیام نور ۴۳۰ هزار دانشجوی فعال در کشور دارد که توسط ۴ هزار عضو هیئت علمی در رشته های مختلف علمی آموزش دیده و توسط ۱۰ هزار کارمند اداره می شود. بنابراین دانشگاه پیام نور از نظر کارمند و استاد و دانشجو ۴۵۰ هزار عضو دارد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور ادامه داد: این دانشگاه در سراسر کشور ۳۶۰ مرکز مستقل همراه با ۱۴۰ مرکز وابسته دارد. همچنین ۵۶ مرکز و واحد در کشورهای دیگر تاسیس شده است.
وی یکی از ویژگی‌های دانشگاه پیام نور را سیستم آموزش ترکیبی آن دانست و بیان داشت: سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری فعالیت می‌کند. در سال‌های اخیر حدود ۱۰ درصد کلاس‌ها و ۳۰ درصد امتحانات به صورت مجازی برگزار می‌شد و رشد ملایمی داشت اما پس از شروع کرونا ظرف کمتر از یک ماه آموزش و امتحانات دانشگاه پیام نور به صورت صددرصد مجازی شد.
زمانی بیان داشت: آموزش به صورت تمام مجازی و کشوری در تابستان به صورت آزمایشی برگزار شد و موفقیت آمیز بود. از این رو در این ترم نیز آموزش و آزمون‌های دانشگاه پیام نور به صورت صددرصد مجازی برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به حضور خود در جمع اعضای شورای عالی استان‌ها گفت: خوشحالم که امروز در کنار یک شبکه دیگر حضور دارم. به این صورت که افراد آن از سراسر کشور از روستاها تا کلانشهرها یک شبکه عظیم و سراسری را ایجاد کرده‌اند و فکر می‌کنم همکاری این دو شبکه می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.
وی در خصوص همکاری دانشگاه پیام نور و شورای عالی استانها گفت: ما آمادگی داریم تمام امکانات دانشگاه پیام نور در سراسر کشور را در اختیار شوراها قرار دهیم و می‌توانیم نیازهای شوراها را هم به لحاظ آموزشی و هم به لحاظ پژوهشی تامین کنیم.
زمانی با اشاره به اقتصاد مقاومتی بیان داشت: دانشگاه پیام نور در این زمینه نیز فعالیت‌ می‌کند. به این صورت که ما تلاش می‌کنیم ظرفیت استان‌ها را شناسایی کرده و بر اساس آن نیروی کار تخصصی آموزش دهیم. در این رابطه نیز تفاهم‌نامه‌ای با معاونت ریاست جمهوری امضا کرده‌ایم. از این رو تقاضا داریم شوراها در سراسر کشور ظرفیت های منطقه خود را به دانشگاه پیام نور معرفی کنند تا ما بتوانیم زمینه آموزش آن را فراهم نماییم. استانداری ها نیز بر اساس تفاهم نامه موجود و داشتن مدرک دانشگاه پیام نور در آن رشته تخصصی برای هر ایده اشتغال زایی ۱۰۰ میلیون تومان وام در اختیار متقاضیان قرار می دهند.