۶ دانشکده در دانشگاه پیام نور ایجاد شد/ مدیران جدید مرکز انتشارات و کارآفرینی منصوب شدند
۶ دانشکده در دانشگاه پیام نور ایجاد شد/ مدیران جدید مرکز انتشارات و کارآفرینی منصوب شدند

رئیس دانشگاه پیام نور گفت؛ چابک سازی، هم افزایی و تقویت برند دانشگاه پیام نور به ویژه طی دو سال اخیر به عنوان یکی از اهداف مهم دانشگاه تلقی شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور از ایجاد ۶ دانشکده در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: چابک سازی، هم افزایی و تقویت برند دانشگاه پیام نور به ویژه طی دو سال اخیر به عنوان یکی از اهداف مهم دانشگاه تلقی شده و ایجاد ۶ دانشکده از کنار هم قرار دادن قسمت های مختلف با هدف پرهیز از موازی کاری و انسجام بیشتر، صورت گرفت.
به گزارش یوپنا، دکتر محمدرضا زمانی در مراسم انتصاب ۶ نفر از روسای دانشکده های دانشگاه پیام نور که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: ایجاد مرکز فناوری اطلاعات دانشکده نیز با هدف تقویت برند دانشگاه و هدفمندسازی فعالیت های سایر قسمت های مرتبط با این مرکز بود.
وی یادآور شد: در سیستم آموزش عالی کشور، دانشکده تعریف مشخصی دارد اما بخش های علمی در چارچوب تشکیلاتی دانشگاه ها قرار نمی گیرند و از این رو دانشگاه پیام نور نیز بحث ارتقای بخش ها به دانشکده را مطرح کرد و پس از تصویب ۶ دانشکده توسط شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ایجاد آن در دانشگاه اقدام کرد.
وی با تاکید بر لزوم حفظ ساختار پویا در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: با ایجاد این ۶ دانشکده و تشکیل گروه ها به صورت منطقه ای، می توانیم از تمامی ظرفیت اعضای هیات علمی  و نیروهای جوان که در سراسر کشور به صورت پراکنده فعالیت می کنند حتی در دورترین نقاط کشور، بهره مند شده و در راستای تولید محتوای الکترونیکی گام های موثرتری برداریم.
وی اذعان داشت: ساختار دانشکده و گروه ها به شکل جدید، سرعت عمل انتقال مسائل علمی و تبادل اطلاعات را بین سیاستگذاران و بدنه دانشگاه بالا می برد و همین امر موجب ایجاد انگیزه در بین نیروهای جوان در سراسر کشور خواهد شد.
دکتر زمانی ادغام دفتر تدوین،تولید کتب و محتوای آموزشی با مرکز چاپ و توزیع دانشگاه را به دلیل همسو بودن فعالیت یکی دیگر از اقدامات مهم عنوان کرد و اظهار داشت: این دو مرکز، از این پس تحت عنوان مرکز انتشارات دانشگاه فعالیت خواهند کرد.
رئیس دانشگاه پیام نوردر پایان از خدمات دکتر محمدرضا خانی رئیس مرکز چاپ و توزیع، دکتر پدرام میرزایی رئیس بخش علمی ادبیات فارسی وزبان های خارجی، دکتر فرج اللهی مدیرکل دفتر تدوین، تولید کتب و محتوای آموزشی تقدیر کرد.
گفتنی است، در این جلسه، طی احکامی از سوی رئیس دانشگاه پیام نور، دکتر احمد آخوند به عنوان رئیس دانشکده علوم پایه( متشکل از گروه های ریاضی و آمار، شیمی، زیست شناسی ، زمین شناسی و فیزیک)، دکتر سید علی علم الهدی به عنوان رئیس دانشکده علوم انسانی (متشکل از گروه های الهیات، زبان فارسی و زبان های خارجی)، دکتر محمدرضا سرمدی به عنوان رئیس دانشکده علوم تربیتی( متشکل از گروه های علوم تربیتی، مدیریت ورزشی و روانشناسی)، دکتر رضا رسولی رئیس دانشکده مدیریت( متشکل از گروه های مدیریت، اقتصاد و حسابداری)، دکتر حمیدرضا شیبانی رئیس دانشکده فنی و مهندسی(متشکل از گروه های مهندسی، کشاورزی، معماری و هنر)، دکتر اسماعیل اکبری رئیس دانشکده علوم اجتماعی(متشکل از گروه های حقوق و علوم سیاسی، جغرافیا، تاریخ و علوم اجتماعی)، دکتر حاج حسینی رئیس مرکز انتشارات و دکتر تاج فر به عنوان رئیس مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه منصوب شدند.