سردار سلیمانی ژنرال نظامی، شخصیتی دانشمند وموثر برای جهان اسلام بود
سردار سلیمانی ژنرال نظامی، شخصیتی دانشمند وموثر برای جهان اسلام بود

سردار مقدسی مشاور سردار قاآنی و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در افکار عمومی دنیا به عنوان یک ژنرال نظامی ، استراتژیست و یک نظامی راهبردی شناخته شده اما ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار فراتر بود. شهید سلیمانی متفکر، اندیشمند، سیاستمدار، دیپلمات اجرایی و یک انسان فرهنگی و هنری در همه زمینه ها بود.

به گزارش ، یوپنا سردار مقدسی امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که به صورت ویدئوکنفرانس با همت معاونت فرهنگی، نهاد رهبری و بسیج اساتید و به میزبانی پیام نور استان کرمان در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور برگزار شد، افزود: سردار سلیمانی فرد موثری برای جهان اسلام و دنیا بود.
وی عترت، وحدت و فطرت را سه اعتقاد راسخ سردار سلیمانی دانست و گفت: سردار سلیمانی تاکید داشتد که باید پشتیبان پیروان اهل بیت باشیم، پیروان اهل سنت برادران ما هستند و باید با آنها وحدت داشته باشیم و همچنین از سایر ادیان مردم دیگر کشورها تاجایی که می توانیم پشتیبیانی کنیم.
سردار مقدسی با عنوان اینکه سلیمانی علاوه بر اینکه انسانی عارف و متدین بود، در زمینه ورزش کاراته و پهلوانی نیز فعالیت داشت، گفت: سردار سلیمانی در تمامی زمینه ها سرآمد بود و در زمان انقلاب نیز از سردمداران تظاهرات مردم کرمان بود.
وی اظهار داشت: سردار سلیمانی از سال ۵۸ داوطلبانه وارد سپاه شد ودر دوران دفاع مقدس در جریان عملیات های فتح المبین، بیت المقدس، محرم،والفجر و عملیات خیبر با فداکاری و ایثارگری های بیشمار، پیروزی های چشمگیری را به ارمغان آورد.
وی سردار سلیمانی را ذخیره الهی دانست که از جنگ تحمیلی تا امروز برای کشور ماند تا بتواند اقدامات و پیروزی های خداپسندانه و بزرگی را برای کشور و جهان اسلام به ثمر برساند .
وی با عنوان اینکه سردار سلیمانی بعد از جنگ تحمیلی نقش بسیار موثری در زمین گیر کردن اشرار سیستان و بلوچستان داشت، گفت: سردار سلیمانی علت وجود اشرار در سیستان و بلوچستان را بیکاری و خشکی منطقه دانست و با ارائه طرحی به مقامات دولتی توانست ۳۰۰ حلقه چاه در منطقه سیستان حفر کند و با افزایش زمین های کشاورزی ، امکانات شغلی را برای مردم فراهم کرده و از میزان شرارت در منطقه بکاهد.
سردار مقدسی با اشاره به دیگر اقدامات ارزشمند سردار سلیمانی پس از انتصاب به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه کشور گفت: شهید سپهبد قاسم سلیمانی سهمی ویژه در عقب نشینی اسرائیل از خاک لبنان ، پشتیبانی کامل از حزب الله ، دفاع از حرم حضرت زینب(س) ، سرکوب داعش و نجات کشور از هجمه های پی درپی آمریکا و اسرائیل و اندیشه های پلید آنها داشت.
وی در پایان اذعان داشت: سردار سلیمانی همواره عامل وحدت و دلگرمی بود و با عبور از خط مقدم در تمامی جبهه ها، توانست پیروزی های عظیمی را برای کشور ایران و جهان اسلام به ارمغان آورد.