اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور
اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور

اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور امروز به میزبانی دانشگاه پیام نور استان یزد در حال برگزاری است.

به گزارش یوپنا، رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد گفت:مسابقات ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور سراسر کشور برای نخستین بار به صورت الکترونیکی برگزار شد.

دکتر محمدحسین مهدوی نژاد با عنوان اینکه این جشنواره به میزبانی استان یزد با وجود بیماری کرونا به بهترین شکل برگزار شد، افزود: ین جشنواره کشوری هرسال با هدف اعتلای دانش و ایمان، تقویت اخلاق و بصیرت دینی دانشجویان، زمینه سازی انس و الفت آنان با قرآن کریم و سیره معصومین(ع) و تدبر و عمل به آن آموزه ها برگزار می شود.

در این جشنواره قریب به ۵ هزار دانشجو از دانشگاه های پیام نور سراسر کشور ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۵ درصد را خواهران و ۳۵ درصد را برادران تشکیل داده اند.

در این بین استان اصفهان با ۸۹۹ نفر شرکت کننده رتبه اول و استان یزد نیز با ۲۷۶ نفر شرکت کننده رتبه پنجم میزان شرکت کنندگان را دارا هستند.

این دوره ؛ در شش بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری، مسابقات در رشته های مختلفی مانند قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ده جزء، حفظ بیست جزء، حفظ کل قرآن کریم، دعا، مناجات خوانی، مقاله نویسی و تلخیص کتاب، تولید نرم افزار و تولید اپلیکیشن، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، معرق، منبت، فیلم کوتاه، طراحی پوستر،شعر، داستان نویسی و نمایشنامه نویسی برگزار شد.