نخبگان نقش مهمی در مشارکت حداکثری انتخابات دارند
نخبگان نقش مهمی در مشارکت حداکثری انتخابات دارند

رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی گفت: نخبگان نقش مهمی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند و به همین دلیل باید همگان را برای تعیین سرنوشت خود و اهمیت حضور در پای صندوق های رای آگاه کنند.

به گزارش یوپنا نورالله فیضی اظهار داشت: عموما نخبگان محصور در محل کار خود یعنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هستند و باید در این مواقع حساس در بطن جامعه حضور یابند و از ظرفیت علمی خود در آگاه سازی مردم استفاده کنند.

وی افزود: انتخابات عامل مهمی برای سنجش توسعه سیاسی در کشور محسوب می شود و هر چقدر شور و مشارکت در این کارزار مهم بیشتر باشد روند توسعه سیاسی نیز در کشور به خوبی پیش می رود.
وی با بیان اینکه این دوره از انتخابات به نسبت سنوات گذشته شور لازم را ندارد، تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه عواملی هستند که معیشت مردم را نه تنها در کشور ما بلکه اقتصاد جهانی را تحت شعاع قرار داده و باعث بی رغبتی مردم به انتخابات شده است.
فیضی عنوان کرد: معتقدم که در این فرصت اندک باقیمانده تا انتخابات بایستی رفاه مردم را در اولویت قرار داد زیرا که مردم ما نشان داده اند هر جا که با همت پای نظام ایستاده اند به موفقیت دست یافته اند.
وی بیان کرد: مردم تکیه گاه اصلی نظام اسلامی هستند و اگر مسوولان هم به اراده مردم اعتقاد داشته باشند در راستای مشارکت حداکثری بهتر گام برمی دارند.
رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی فقر و تبعیض را سدی در برابر مشارکت انتخاباتی دانست و خاطرنشان کرد: برای جلب مردم باید با فساد مبارزه کرد زیراکه فقر و تبعیض ماحصل فساد است.
وی بیان کرد: مردم اگر از لحاظ مالی شرایط مناسبی داشته باشند با جان و دل پای نظام و آرمان های انقلاب می ایستند.
فیضی افزود: دانشگاه به عنوان مکانی مناسب برای ایجاد شور انتخاباتی باید در این برهه از فصل انتخابات رنگ و بوی انتخاباتی به خود گیرد و فضای دانشگاه طوری ترسیم شود که شور انتخابات در این مکان فرهنگی ایجاد شود.
وی بیان کرد: هر چند که رعایت شیوه نامه های بهداشتی نشست های انتخاباتی را نیز با مشکل مواجه کرده است اما نخبگان دانشگاه می توانند از طریق فضای مجازی و برگزاری نشست ها از طریق ویدئو کنفرانس تنور انتخابات را گرم کنند.
رییس دانشگاه پیام نور در ادامه گفت: احزاب باید برنامه اجرایی، اولویت های کاری و روش های اجرایی آن را به مردم ارایه دهند تا مردم بتوانند فرد اصلح را تشخیص دهند.
وی به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: اکنون در یک شرایط خاص هستیم که  دشمنان انقلاب فشارهای حداکثری و تحریم های های ظالمانه و ناجوانمردانه را اعمال کردند و آن فکر باطلی که انتظار می رفت در کوتاه ترین زمان قدرت تاب آوری مردم از دست برود؛ امروز شکست خورده است.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود./ ایرنا