مرکز رشد دانشگاه پیام نور میاندوآب‌ راه‌اندازی شد
مرکز رشد دانشگاه پیام نور میاندوآب‌ راه‌اندازی شد

رییس دانشگاه پیام نور مرکز میاندوآب‌ گفت: مرکز رشد این دانشگاه با هدف حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌های دانشجویی فعالیت خود را دوباره آغاز کرده‌ است.

به گزارش یوپنا، قادر حبیبی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار میاندوآب‌ اظهار داشت: مرکز رشد با محوریت حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌های دانشجویی در راستای تحقق تجاری‌سازی دستاوردها و تولید دانش در محل دانشگاه پیام نور این شهرستان آغاز به فعالیت کرده است.

وی با اشاره به نحوه حمایت از ایده‌های جدید دانشجویان از سوی مرکز رشد، افزود: در مرحله اول یا همان پیش رشد، ایده‌ها پس از آنکه به شورای فناوری مرکز ارایه و تصویب شد، تسهیلات با تنفس ۲ ساله به آن اختصاص پیدا می‌کند و سپس در مرحله رشد و تجاری سازی ایده، میزان تسهیلات با تنفس چند سال افزایش پیدا می‌کند.

رییس دانشگاه پیام نور میاندوآب در ادامه اظهار داشت: امسال علاوه بر افزایش رشته‌های جدید از جمله رشته پرطرفدار مددکاری اجتماعی، طرح احداث مرکز نهال تحقیقاتی در این دانشگاه کلید خورد ه است که قرار است با تصویب نهایی در سازمان مرکزی پیام نور عملیاتی شود.

حبیبی، با بیان اینکه تکریم دانشجویان به عنوان ولی نعمتان دانشگاه در اولویت کاری قرار دارد، افزود: با وجود وضعیت قرمز کرونایی، کارکنان دانشگاه به صورت تمام وقت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول خدمت رسانی به دانشجویان هستند.

فرماندار میاندوآب‌ نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت مراکز رشد، بر لزوم ارتباط فارغ التحصیلان دانشگاه ها با بازار تجارت و راه اندازی استارتاپ‌های دانشجویی، اظهار داشت: پتانسیل‌های صنعتی و کشاورزی شهرستان در مرکز رشد شناسایی می‌شود و نقش این مرکز در تاسیس کسب کارهای دانش بنیان مهم است.

حسام شیرازه‌محبت ایشان افزود: کسب و کارهای دانش بنیان در زمینه کشاورزی، دفع صنعتی زباله، گردشگری و اکوتوریسم می‌تواند موتور محرکه اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم برگزاری کارگاه شتاب دهنده استارتاپ ها در ماه های آتی تاکید کرد.

در دانشگاه پیام‌نور میاندوآب‌ حدود هزار و ۷۰۰ دانشجو در ۳۸ رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد شامل علوم تربیتی، ادبیات، شیمی کاربردی، شیمی محض، جغرافیا و فیزیک تحصیل می کنند./ایرنا