لزوم جذب دانشجوی در حوزه بین الملل / نقش مهم معاونت پژوهشی در ارتقای کیفیت و پایدارسازی منابع
لزوم جذب دانشجوی در حوزه بین الملل / نقش مهم معاونت پژوهشی در ارتقای کیفیت و پایدارسازی منابع

رئیس دانشگاه پیام نور در اولین نشست معاون و مدیران حوزه پژوهش و فناوری گفت: یکی از عوامل موثر در جذب دانشجوی خارجی واقعی سازی آمار پژوهشی دانشگاه پیام نور می باشد.

به گزارش یوپنا، رئیس دانشگاه پیام نور در نخستین نشست هم اندیشی با معاونان و مدیران این دانشگاه که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، یکی از عوامل موثر در جذب دانشجوی خارجی را واقعی سازی آمار پژوهشی دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: متاسفانه همه رتبه های پژوهشی و اقدامات تحقیقاتی دانشگاه به طور دقیق ثبت نشده و همین مسئله موجب کاهش رتبه دانشگاه در سطح ملی و بین المللی شده است چنانچه آمار پژوهشی دانشگاه واقعی شود، به دلیل جایگاه مطلوب علمی و پژوهشی این دانشگاه می توانیم دانشجویان بیشتری در حوزه بین الملل جذب کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور کاربردی شدن طرح های پژوهشی دانشگاه را در رشد و پیشرفت دانشگاه حیاتی دانست و اظهار داشت: اگر جایگاه واقعی و سطح پژوهشی غنی دانشگاه پیام نور به درستی معرفی شود، تمامی ارگان ها و سازمان ها از ظرفیت کلان این دانشگاه آگاه شوند، قطعا طرح های پژوهشی خود را به این دانشگاه محول خواهند کرد.

نقش مهم معاونت پژوهشی در ارتقای کیفیت و پایدارسازی منابع

وی با عنوان اینکه حوزه معاونت پژوهشی حوزه بسیار مهمی است که می تواند علاوه بر ارتقای کیفیت در زمینه درآمدزایی و پایدارسازی منابع نقش موثری ایفا نماید، افزود: دانشگاه پیام نور از آزمایشگاه های استاندارد و مجهزی برخوردار است که می تواند نیاز بسیاری از محققان و پژوهشگران را مرتفع کند.
دکتر تقی زاده همچنین به مرکز انتشارات دانشگاه پیام نور اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز ظرفیت و قابلیت ارائه خدمات گسترده چاپ و توزیع منابع درسی را داراست که می توان از آن در زمینه درآمدزایی بهره مند شد.