معرفی ظرفیت های ویژه پژوهشی دانشگاه پیام نور در اولویت قرار گیرد
معرفی ظرفیت های ویژه پژوهشی دانشگاه پیام نور در اولویت قرار گیرد

آیین نکوداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان برتر دانشگاه پیام نور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش یوپنا دکتر ابراهیم تقی زاده با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت های ویژه ای در عرصه های پژوهشی، تحقیقاتی و آزمایشگاه هاست که متاسفانه آن طور که شایسته است، معرفی نشده، گفت: دانشگاه پیام نور آمادگی دارد امکان استفاده از این ظرفیت های تحقیقاتی و پژوهشی را برای محققان و پژوهشگران را فراهم آورده و با مشارکت در طرح های پژوهشی مشترک، نقشی موثر در ارتقای سطح علمی و پژوهشی کشور بردارد.
رئیس دانشگاه پیام نور در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان برتر این دانشگاه که امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: گسترش تعامل با بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذاران و تجاری سازی محصولات علمی اساتید و دانشجویان این دانشگاه که به دلیل عدم حمایت مالی، به مرحله تولید انبوه نرسیده است، می تواند گامی سازنده برای تبدیل علم به ثروت و حمایت از ایده های نوآورانه نسل جوان کشور باشد.
وی بر لزوم گسترش همکاری های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک با دیگر دانشگاه ها و ارگان ها تاکید کرد و گفت: انجام فعالیت های پژوهشی مشترک علاوه بر اینکه به دانشگاه در کسب درآمدهای اختصاصی و بهبود وضعیت علمی اساتید و دانشجویان کمک می کند، نقشی بسیار موثر نیز در ارتقای جایگاه پژوهشی دانشگاه ونهایتا کشور در سطح ملی و بین المللی خواهد شد.
دکتر تقی زاده حرکت به سوی دانشگاه تحول آفرین را بسیار ضروری خواند و گفت: پژوهش بهترین راه برای دستیابی به اهداف و ایفای نقش در راستای ماموریت ها و وظایف محوله به دانشگاه است.
وی در پایان ضمن تقدیر از تمامی پژوهشگران و فعالان این عرصه، گفت: دانشگاه پیام نور همان طور که در زمینه آموزش از دور بسیار موفق عمل کرده است، می تواند بسترساز پژوهش از دور در عرصه های دانشگاهی باشد و امکانات تحقیقاتی را برای اساتید، کارکنان، انجمن های علمی دانشجویی و دیگر علاقه مندان به فعالیت های پژوهشی فراهم سازد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور:
آنچه به علم و پژوهش ارزش می بخشد، ایمان است / لزوم پرداختن به پژوهش در چارچوب دین و اخلاق

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با عنوان اینکه علم از دیدگاه امام صادق (ع) دارای برکاتی است، گفت: حیات زمین به حیات انسان و حیات انسان درگرو حیات علم است و علمی که به آن عمل شود دارای ارزش بوده و اگر نیت خالص نباشد، علم نیز بی ارزش خواهد بود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان برتر این دانشگاه که امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: آنچه که به علم و پژوهش ارزش می بخشد، ایمان است و پژوهشگران و محققان کشور باید درچارچوب دین و اخلاق به فعالیت های پژوهشی بپردازند و بسترهای حضور جوانان در تحقیق و پژوهش فراهم شود.