جذب دانشجوی غیر ایرانی و ایرانی مقیم خارج در اولویت است / تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استانها در صدر برنامه ها
جذب دانشجوی غیر ایرانی و ایرانی مقیم خارج در اولویت است / تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استانها در صدر برنامه ها

سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور طی سال های گذشته به لحاظ رشد کمی و کیفی در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است و هم اکنون نیز با قریب ۴۰۰ هزار دانشجو، ۳۷۰ مرکز و واحد در سراسر کشور و نزدیک به ۴ هزار عضو هیات علمی، خدمات ارزنده ای را به دانشجویان ارائه می کند.

به گزارش یوپنا، دکتر ابراهیم تقی زاده در بازدید از مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان تهران افزود: دانشگاه پیام نور توانست با برقراری عدالت آموزشی در سراسر کشور امکان تحصیل را برای بسیاری از متقاضیان؛ به ویژه بانوانی که به هر دلیلی امکان حضور در دانشگاه های دیگر شهرها را نداشتند، فراهم کند .
وی اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه پیام نور به لحاظ سطح علمی از وضعیت مطلوب و قابل دفاعی برخوردارند به طوری که دانش آموختگان این دانشگاه در رقابت با دیگر دانش آموختگان، سهم بزرگی از پذیرفته شدگان در مقاطع تحصیلات تکمیلی را به خود اختصاص داده اند.
دکتر تقی زاده با عنوان اینکه قریب یک سوم دانشجویان وزارت علوم در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند، افزود: امروز دانشگاه پیام نور مهم ترین هدف خود را بر مبنای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم ، مهارت آفرین و کارآفرین قرار داده و سعی دارد با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های ویژه اساتید، دانشجویان و حتی دانش آموختگان این دانشگاه در جهت توسعه کارآفرینی در کشور گام بردارد.
سرپرست دانشگاه پیام نور انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک در زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی را در این راستا دانست و اظهار داشت: همکاری مشترک بین دانشگاه ها و دیگر ارگان ها موجب پویایی، تحرک و بالندگی دانشگاه و همچنین هم افزایی برای حل مشکلات و مسائل کشور خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت های ویژه دانشگاه در بخش آزمایشگاه وتجهیزات تحقیقاتی اظهار داشت: شبکه گسترده آزمایشگاهی شاپنای دانشگاه پیام نور با بهترین تجهیزات تحقیقاتی در سراسر کشور در دسترس محققان قرار گرفته و این شبکه می تواند بستری برای توسعه همکاری های مشترک و همچنین درآمدزایی باشد.
دکتر تقی زاده استفاده از فضاهای بلااستفاده در دانشگاه را برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان و مراکز خلاق ضروری دانست و اظهار داشت: مرکز ملی صنایع خلاق و فناوری های نرم دانشگاه پیام نور به زودی به طور رسمی افتتاح خواهد شد و این سرآغاز فعالیت های مهم دانشگاه در جهت توسعه کارآفرینی و مهارت افزایی خواهد بود.
سرپرست دانشگاه پیام نور گسترش فعالیت های برون مرزی را نیز بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: جذب دانشجویان غیر ایرانی و ایرانی مقیم خارج در دستور کار قرار گرفته و در مراحل اجرایی اولیه ، دانشگاه درصدد کسب مجوز برای راه اندازی مراکز دانشگاه پیام نور در کشورهای سوریه، لبنان و عراق و همچنین جذب دانشجوی خارجی در مراکز و واحدهای این دانشگاه در داخل کشور است.
وی تفویض اختیار به استانها و تمرکززدایی از سازمان مرکزی را یکی دیگر از اولویت های دانشگاه عنوان کرد و گفت: در صورت تفویض اختیار تمامی فعالیت ها با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد شد .
دکتر تقی زاده بازنگری منابع درسی و ایجاد رشته های کاربردی و مورد نیاز کشور را ضروری خواند و گفت: دانشگاه در سال آینده با تشکیل کارگروه های ویژه در جهت تحقق این اهداف گام بر خواهد داشت.
شایان ذکر است در پایان بازدید،رئیس دانشگاه پیام نور به همراه معاونین اداری مالی و حقوقی،امور مجلس و استانها در نشست صمیمی با کارکنان و اعضای محترم هیات علمی مرکز تهران شرق شرکت کرد.