سرپرست مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور در افغانستان منصوب شد
سرپرست مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور در افغانستان منصوب شد

دکتر احمدرضا متولی طی حکمی از سوی دکتر ابراهیم تقی زاده سرپرست دانشگاه پیام نور به عنوان سرپرست مرکز بین الملل افغانستان منصوب شد.

به گزارش یوپنا، دکتر ابراهیم تقی زاده در مراسم تکریم و معارفه ضمن تقدیر از زحمات دکتر شریف مقدسی و قدردانی از پذیرش مسئولیت توسط دکتر متولی گفت:دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور و با توجه به گستردگی در سطح ملی، ماموریت دارد در جهت گسترش دیپلماسی علمی به ویژه در کشورهای همسایه گام بردارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور بر تقویت مراکز بین الملل دانشگاه پیام نور تاکید کرد و اظهار داشت: گسترش تعامل علمی با کشورهای همسایه نقش ویژه ای در انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی، ارتقای سطح برند و جایگاه دانشگاه پیام نور و همچنین استحکام روابط بین کشورهای دوست خواهد داشت و از آنجا که کشور ایران با کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، سوریه و لبنان دارای مشترکات دینی و فرهنگی بسیاری است، می تواند با گسترش دیپلماسی علمی و همکاری علمی مشترک گامی در جهت ارتقای منطقه داشته باشد.

وی از دکتر متولی خواست با سلامت کاری، شفاف سازی نسبت به رفع موانع موجود و گسترش روابط علمی دو کشور اهتمام ورزد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور نیز در این مراسم گسترش تعاملات علمی با کشور افغانستان را بسیار مثبت خواند و گفت: تعاملات علمی نقشی تاثیرگذار و ماندگار در ارتقای علمی دو کشور و گسترش روابط آنها خواهد داشت.