ارتقای رتبه ۹۱۰ پله ای دانشگاه پیام نور با ثبت آثار علمی پژوهشی اساتید / برنامه ویژه دانشگاه برای گسترش دیپلماسی علمی
ارتقای رتبه ۹۱۰ پله ای دانشگاه پیام نور با ثبت آثار علمی پژوهشی اساتید / برنامه ویژه دانشگاه برای گسترش دیپلماسی علمی

رئیس دانشگاه پیام نور از ارتقای رتبه ۹۱۰ پله ای دانشگاه پیام نور با ثبت آثار علمی – پژوهشی اساتید خبر داد و گفت: با ثبت اطلاعات و داده ها و مقالات اعضای هیات علمی، رتبه دانشگاه پیام نور در پایگاه وبومتریک ۹۱۰ پله ارتقا یافت و در جایگاه ۱۴۰۰ دنیا قرار گرفت.

به گزارش یوپنا، دکتر ابراهیم تقی زاده در نشست با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه های داخلی در رتبه ۲۴ ام قرار دارد وبا راه اندازی سایت دانشگاه به زبان های انگلیسی، عربی و اردو، رتبه داخلی و بین المللی دانشگاه ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه با حدود ۳ هزار و ۸۰۰ عضو علمی، ۹ هزار کارمند در سراسر کشور و ۳۵۰ هزار دانشجو به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور توانسته امکان ادامه تحصیل را برای جوانان جویای علم فراهم کرده و عدالت آموزشی را حتی در نقاط کم برخوردار برقرار سازد.

وی نظام آموزشی دانشگاه پیام نور را ترکیبی دانست و گفت: کلاس های درس در مقطع کارشناسی ۶ جلسه فشرده ، در کارشناسی ارشد ۸ جلسه و دکتری ۱۶ جلسه تماما حضوری و بقیه جلسات به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی آزمون های الکترونیکی را از دیگر پتانسیل های ویژه دانشگاه پیام نور عنوان کرد و اظهار داشت:آزمون های دانشگاه به صورت متمرکز به منزله یک کنکور در یک ساعت مشخص، در یک درس واحد در کل کشور برگزار می شود.

دکتر تقی زاده اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به دلیل بومی پذیری امکان تحصیل را برای دانشجویانی که خانواده های آنها به دلیل تعصبات خانوادگی حاضر به تحصیل فرزندانشان در شهرهای دیگر نیستند، به سهولت فراهم کرده است.

وی گسترش دیپلماسی علمی بین المللی را از مهم ترین اولویت های این دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه پیام نور در حال حاضر حدود ۵ هزار دانشجو در مراکز بین الملل دانشگاه دارد . دانشگاه پیام نور کابل در افغانستان تنها دانشگاه فعال ایرانی در این کشور بوده و ۱۲۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور از ۵۶ کشور دارای دانشجوست که آموزش در کشورهای امارات و افغانستان به صورت ترکیبی و در دیگر کشورها به صورت مجازی برگزار می شود.

دکتر تقی زاده درآمد دانشگاه پیام نور را ۴۰ درصد از محل بودجه عمومی و ۶۰ درصد درآمد اختصاصی عنوان کرد و اظهار داشت: این دانشگاه با توجه به پوشش دهی دانشجویان قشر متوسط و مناطق محروم، شهریه کمتری نسبت به دیگر دانشگاه ها دریافت می کند و برای رفع نیازهای اعضای علمی، کارکنان و ارتقای وضعیت فعلی باید درآمدهای خود را افزایش دهد.

دکتر علم الهدی مشاور رئیس دانشگاه پیام نور نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه دانشگاه پیام نور در حوزه آموزش مجازی اظهار داشت: این دانشگاه می تواند ظرفیت های خود را در حوزه ارائه آموزش های مجازی به دیگر ارگان ها ارائه کند.