اشتغال ۴۲ نفر در نخستین مرکز رشد خیرساز مشترک دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی و پارک علم و فناوری
اشتغال ۴۲ نفر در نخستین مرکز رشد خیرساز مشترک دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی و پارک علم و فناوری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: مرکز رشد فناور بنیس به عنوان نخستین مرکز رشد خیرساز کشور از سال ۱۴۰۰ تاکنون با پذیرش ۱۵ طرح و اشتغال ۴۲ نفر در شرکت‌های فعال در این مرکز بسیار موفق عمل کرده است .

دکتر ابراهیمی گفت: در این مرکز تاکنون تعداد واحدهای پذیرش شده در مرحله پیش‌رشد، ۳ واحد؛ تعداد واحدهای پذیرش شده در مرحله رشد، ۱۴ واحد؛ تعداد واحدهای پذیرش شده در مرحله پسارشد، ۱ واحد می‌باشد و تعداد رویدادهای برگزار شده در قالب جشنواره با هدف جذب ۲ رویداد است.
وی از رونمایی ۴ طرح در این مرکز خبر داد و گفت: طرح تولید اپلیکیشن برداشت اطلاعات ممیزی املاک بر پایهGIS ، طرح فرمولاسیون محصولات رژیمی، طرح تولید دستگاه تهویه لباس ایزوله و طرح تولید دستگاه گرمایشی باغات از جمله طرح هایی بودند که در سال جاری منجر به تولید محصول در مرکز رشد فناور بنیس شدند .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور آماده‌سازی فاز دوم مرکز برای استقرار فناوران و شرکت‌های متقاضی پذیر به متراژ۱۲۰۰ متر مربع، تکمیل پروژه سوله نیمه کاره مرکز برای ارائه خدمات کارگاهی به شرکت‌های نوپا به متراژ۲۲۰۰ متر مربع، تجهیز زیرساخت ‌های لازم نظیر آزمایشگاه تخصصی، کارگاه عمومی و کتابخانه تخصصی جهت ارائه خدمات به واحدهای فناوری، همکاری با واحدهای فناوری موفق در جهت توسعه فعالیت‌های تجاری ایشان و ایجاد شرکت ‌های دانشگاهی و فراهم نمودن بسترهای لازم جهت حضور مراکزR&D صنایع در مرکز رشد به منظور هدفمند کردن فعالیت‌های واحدهای فناوری با نیازهای صنعت را از مهمترین برنامه‌های آتی این مرکز عنوان کردند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه همچنین از تصویب صدور موافقت اصولی این مرکز خبر داد و افزود: این مهم با تلاش مجدانه ریاست دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی جناب آقای دکتر جمال‌پور، ریاست پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و همچنین حمایت‌های مالی و پیگیری‌های مستمر خیرین بنیس به دست آمد.
گفتنی است بنیس در ۲ کیلومتری شمال شبستر، ۶۵ کیلومتری شمال غرب تبریز قرار گرفته‌است و ضمن دارا بودن مراکز آموزشی مجهز از دبستان تا دانشگاه به عنوان قطب صنعتی منطقه شبستر نیز شناخته شده است .