هر دانشجوی دانشگاه پیام نور سفیر رسالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی است / جذب دانشجوی بین الملل مهمترین ماموریت دانشگاه پیام نور است
هر دانشجوی دانشگاه پیام نور سفیر رسالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی است / جذب دانشجوی بین الملل مهمترین ماموریت دانشگاه پیام نور است

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: هر دانشجوی دانشگاه پیام نور سفیر رسالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی است و دانشجویان دانشگاه پیام نور دانشجویانی مومن، متعهد و باسواد با کمترین چالش های فرهنگی و اجتماعی هستند که با کسب افتخارات در تمامی عرصه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی همواره پرچم ایران اسلامی را در میادین ملی و بین المللی به اهتزاز درآورده اند.

به گزارش یوپنا، دکتر ابراهیم تقی زاده در نشست با معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی در سراسر کشور همواره علاوه بر ارائه خدمات آموزشی، با برگزاری جشنواره ها و المپیادهای فرهنگی و ورزشی بسترهای ارتقای فرهنگی و اجتماعی دانشجویان را به گونه ای مطلوب فراهم آورده است .
وی برگزاری فعالیت های فرهنگی و تاکید بر مشارکت دانشجویان را عاملی برای ارتقای ابعاد شخصیتی دانشجویان، حفظ موازین انقلاب اسلامی و تحرک بخشی به دانشجویان دانست .
دکتر تقی زاده همچنین به جذب دانشجوی خارجی به عنوان مهم ترین رسالت و ماموریت این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دارای زیرساخت ها و ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجوی خارجی است و در صورت کسب مجوزهای لازم می تواند در زمینه دیپلماسی علمی و فرهنگی و صدور انقلاب نقش ویژه ای ایفا کند.
وی تاکید کرد: هم اکنون با انجام مصوبات تسهیل گرایانه ، روند جذب دانشجوی در نمایندگی های خارجی دانشگاه پیام نور به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی افزایش یافته و بستر مناسبی برای دیپلماسی علمی فراهم شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور :
لزوم تخصیص وام دانشجویی به دانشگاه پیام نور متناسب با افزایش تعداد دانشجویان

دکتر محمد تقی امینی از جذب ۹۴ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه پیام نور خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته مبلغ ۲۱ میلیارد تومان وام دانشجویی از سوی سازمان امور دانشجویان به دانشگاه پیام نور اختصاص یافت و با توجه به افزایش تعداد دانشجویان در سال جاری، تقاضا داریم این مبلغ افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی در نشست رئیس و اعضای هیات رئیسه با معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در حوزه امور دانشجویی از خرید تعدادی تبلت برای دانشجویان روشندل این دانشگاه خبر داد و گفت: یک هزار دانشجوی روشندل در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند که برای آموزش به تبلت های هوشمند نیازمندند.
وی برگزاری همایش همیاران سلامت ، ۷۰ نشست همیاری تخصصی، افزایش مشاوره دانشجویی، المپیاد دانشجویی و همایش نانو را از دیگر فعالیت های این حوزه طی سال جاری عنوان کرد و گفت: ۲۰ دانشجوی نخبه ومخترع دانشگاه پیام نور نیز شناسایی شده اند که قرار است هفته سوم آذرماه در قالب همایشی مورد تقدیر قرار گیرند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی همچنین به فعالیت های دانشگاه در حوزه ورزشی اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی در سراسر کشور می تواند ورزش همگانی درون استانی را برای تمامی دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم، برای هر سن و هر وضعیت جسمانی برگزار کند.