دیدار و گفتگوی سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور با سفیر جمهوری عراق در ایران
دیدار و گفتگوی سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور با سفیر جمهوری عراق در ایران

سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور با سفیر جمهوری عراق در ایران دیدار کرد.

به گزاش یوپنا دکتر آقایی سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور در دیدار با سفیر جمهوری عراق در ایران اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با بیش از ۳۵۰۰ عضو علمی، ۱۱ هزار کارمند، اشتغال به تحصیل بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو در کلیه مقاطع تحصیلی  و همچنین وجود منابع استاندارد و به روز، آزمون های استاندارد و با کیفیت و سراسری و وجود بزرگترین انتشارات دانشگاهی کشور ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد.

سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور ادامه داد:  این دانشگاه بیش از ۲۰ نمایندگی بین المللی در جهان دارد و اعتبار مدارک دانشگاه در معتبرترین موسسه مدرک سنجی جهان (WES) و H-Index 109، مؤید و مبیّن اعتبار جهانی دانشگاه می باشد.

دکتر آقایی به جایگاه ممتاز دانشگاه اشاره کرد و افزود:  دانشگاه پیام نور در آخرین رتبه بندی دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی تایمز، سایمگو، وبومتریکس و لایدن و همچنین انتشار بیش از ۱۴ هزار مقاله علمی معتبر در پایگاه اسکوپوس جایگاه ویژه ای دارد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای راه اندازی شعب دانشگاه در شهرهای مختلف عراق گفت: انتقال تجربیات ارزشمند دانشگاه به کشور دوست و همسایه عراق، برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی مشترک با دانشگاه های بزرگ و معتبر عراق و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در همه حوزه‌های مورد نیاز دولت و ملت عراق، خواستار حضور تسهیل شده، قانونی و قدرتمند دانشگاه پیام نور برای ارائه خدمات علمی و آموزشی در عراق در قالب امضای تفاهم نامه ها و قراردادهای مشترک گردید

دکتر عبدالله سفیر عراق در ایران نیز اظهار داشت: سفارت عراق در تهران آمادگی کاملی برای تسهیل حضور و فعالیت دانشگاه های ایرانی به خصوص دانشگاه پیام نور در کشور عراق دارد.

وی همچنین گفت: تجربه موفق دانشگاه پیام نور در توسعه آموزش عالی در ایران الگوی مناسبی برای توسعه آموزش با کیفیت و چابک در عراق می باشد.