رشد چشمگیر ضریب تأثیر نشریات علمی دانشگاه در تازه‌ترین گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)
رشد چشمگیر ضریب تأثیر نشریات علمی دانشگاه در تازه‌ترین گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور از ارتقا قابل ملاحظه نشریات علمی این دانشگاه در آخرین ارزیابی‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) که در ابتدای سال ۱۴۰۲ منتشر شده، خبر داد.

دکتر محمد علی ابراهیمی، قرار گرفتن برخی از نشریات علمی دانشگاه را در صدر فهرست نشریات ISC نشان دهنده اهتمام ویژه سردبیران، مدیران مسئول، مدیران داخلی، اعضای هیئت تحریریه و گروه نشریات دانشگاه دانست و افزود: از میان ۲۹ نشریه «علمی» این دانشگاه ۸ نشریه علمی (رشد و توسعه اقتصادی، روان‌شناسی سلامت، حسابداری دولتی، مدیریت سازمان های دولتی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، برنامه ریزی توسعه کالبدی ، مدیریت ارتباطات در رسانه‌های ورزشی و آموزش محیط زیست و توسعه پایدار پ) در چارک اول (Q1) قرار گرفته است و ۸۷ درصد از نشریات دانشگاه در آخرین ارزیابی ISC در مقایسه با سال قبل از آن روند افزایش ضریب تأثیر را تجربه کرده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور، ضمن تقدیر و تشکر از تمام دست اندرکاران نشریات، از همه محققانی که با انتخاب نشریات علمی دانشگاه در اعتلای این حوزه اهتمام داشته‌اند سپاس‌گزاری کرد و بیان داشت: نشریات دانشگاه پیام‌نور منزلگه اندیشه وزی و انتشار نتایج دستاوردهای علمی محققان برجسته و همچنین پژوهشگران جوان می‌باشد.

دکتر ابراهیمی افزود: بر اساس اطلاعات پایگاه استنادی پایش علوم و فناوری جهان اسلام ISC، نشریه علمی «رشد و توسعه اقتصادی» در حوزه موضوعی «اقتصاد، اقتصاد سنجی، مالی» با ضریب تأثیر ۱٫۸۰۹ رتبه نخست را در بین نشریات این حوزه در کشور کسب کرده است. همچنین نشریه «روان‌شناسی سلامت» با ضریب تأثیر ۱٫۵۸ در حوزه روان‌شناسی رتبه چهارم در میان کل نشریات حوزه موضوعی «روان‌شناسی» را احراز کرده است.

وی گفت: نشریه حسابداری دولتی با ضریب تأثیر ۱٫۳۵۴ رتبه هشتم را در بین نشریات حوزه موضوعی کسب و کار، مدیریت و حسابداری کسب کرده است. در حوزه‌های دیگر موضوعی نیز تلاش و همت ارزنده‌ای از سوی دست اندرکاران نشریات دانشگاه صورت گرفته است و این نشان از آن دارد که دانشگاه پیام‌نور در کنار شیوه منحصربه‌فرد آموزشی، سهم فراوانی نیز در توسعه علم و تحقیقات کشور داشته است.