اعتراض کارگران و بازنشستگان نیجریه به ۲۰ ماه مزد و مستمری معوق/ ۲۱ هزار نفر اشتباها فوت شده‌اند
اعتراض کارگران و بازنشستگان نیجریه به ۲۰ ماه مزد و مستمری معوق/ ۲۱ هزار نفر اشتباها فوت شده‌اند

کنگره کارگری نیجریه یا (NLC) روز یکشنبه اعلام کرد که اعضای خود را برای اعتراض به سیاست‌های دولت بر علیه کارگران در سه‌شنبه شب، مصادف با اول نوامبر، بسیج خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار یوپنا به نقل از مجله پانچ، کارگران نیجریه در اعتراض به تصویب قوانین ضد کارگری قصد دارند روز سه‌شنبه در خیابان‌ها صدای اعتراض خود را به دولت برسانند.

کنگره کارگری نیجریه یا (NLC) روز یکشنبه اعلام کرد که اعضای خود را برای اعتراض به سیاست‌های دولت بر علیه کارگران در سه‌شنبه شب، مصادف با اول نوامبر، بسیج خواهد کرد.

جو آجارو، رئیس اتحادیه NLC، روز یکشنبه در جلسه نشست خبری با خبرنگاران در خانه کارگر ابوجا، کابینه‌ی رئیس‌جمهور «ایمو» را به نقض حقوق کارگران نیجریه در این کشور متهم کرد.

آجارو با متهم کردن فرماندار پایتخت، خبر داد که در اعتراضات ماه‌های گذشته تعدادی از کارگران معترض در اثر ضرب و شتم و شلیک پلیس این کشور، جان خود را از دست دادند.

وی برخی از تخلفات فرماندار ایالتی علیه کارگران از جمله بی‌توجهی به پیگیری حقوق معوقه حدود ۲۰ ماهه کارگران را نیز مطرح کرده است. او همچنین بر رد نشدن سوابق بازنشستگی کارگران نیز صحه گذاشت و آن را از تخلفات دولت برشمرد.

به گفته نمایندگان کارگری در نیجریه به‌عنوان یکی از کشورهای بزرگ و ثروتمند آفریقا، تقریباً ۱۰هزار مستمری بگیر به اشتباه به عنوان مستمری بازنشستگان فوت شده شناسایی شده‌ و حقوق بازنشستگی آن‌ها قطع شده است. این امر منجر به عدم پرداخت ۲۲ ماه حقوق بازنشستگی شده است در حالی که حدود ۱۱هزار کارگر توسط دولت ایمو به عنوان کارگران فوت شده سوابق بیمه‌ای ندارند!

رئیس کنگره کارگری نیجریه همچنین از عدم رعایت حداقل دستمزد مصوب ملی توسط دولت ایالتی ابراز تاسف کرد و افزود: دولت در برابر استفاده از گفتگوی اجتماعی و چانه زنی جمعی برای حل مشکلات مقاومت می‌کند. در نتیجه، ما چاره‌ای نداریم جز اینکه دست به اعتراضات گسترده و اقدامات متقابل مثل اعتصاب بزنیم که از اول نوامبر سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود تا خشم کارگران نسبت به این میزان از ظلم نمایان شده و از نقض مستمر حقوق کارگران در ایالات مختلف جلوگیری شود.