فتاح رئیس ستاد اجرایی و دهقان رئیس بنیاد مستضعفان شد
فتاح رئیس ستاد اجرایی و دهقان رئیس بنیاد مستضعفان شد

حضرت آیت الله خامنه‌ای در احکامی جداگانه آقایان پرویز فتاح را به سمت رئیس ستاد اجرایی و حسین دهقان را به رئیس بنیاد مستضعفان منصوب کردند.

به گزارش یوپنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی پرویز فتاح را به سمت رئیس ستاد اجرایی و حسین دهقان را به رئیس بنیاد مستضعفان منصوب کردند.

حکم رهبر انقلاب برای انتصاب حسین دهقان

توانمندسازی اقشار ضعیف و به کار گرفتن این امانت ملی برای آبادانی و پیشرفت در مناطق محروم و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص انقلابی و جهادی با رعایت بندهای اقتصاد مقاومتی از مهمترین مطالبات رهبر انقلاب از حسین دهقان است.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی برای انتصاب حسین دهقان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای حسین دهقان دام توفیقُه

با انتقال جناب آقای فتاح به ستاد اجرائی فرمان امام و با تقدیر و تشکر از مدیریت مسئولانه و پرتلاش ایشان در جهت خدمت به محرومان، جنابعالی را که از سوابق برجسته‌ای در مدیریت های کلان برخوردار می باشید، به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب می‌کنم.

مهمترین توصیه‌ اینجانب توانمندسازی اقشار ضعیف و به کار گرفتن این امانت ملی برای آبادانی و پیشرفت در مناطق محروم،و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص انقلابی و جهادی با رعایت بندهای اقتصاد مقاومتی است. توفیقات شما را از خداوند متعال خواستارم.

سید علی خامنه ای

گفتنی است، حسین دهقان رئیس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ با عضویت در سپاه پاسداران آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. او از ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۹ جانشین فرمانده نیروی هوایی سپاه، از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰ فرمانده نیروی هوایی سپاه و از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه بود.

دهقان در دولت هفتم بعنوان قائم‌مقام وزیر دفاع و در دولت‌های هشتم و نهم، بعنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت می‌کرد و در دولت یازدهم، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود.

حکم رهبر انقلاب برای انتصاب پرویز فتاح

رهبر انقلاب از فتاح نیز خواسته اند برای رفع محرومیت‌های اقشار ضعیف و توانمندسازی آنان و رسیدگی به مناطق محروم تلاش کنند.

متن حکم رهبر انقلاب برای انتصاب پرویز فتاح هم در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس سیّد پرویز فتاح دام توفیقه

ستاد اجرائی فرمان امام در شمار نهادهای پربهره برای کشور و از یادگارهای با برکت امام راحل رضوان‌الله‌علیه است. در سال‌های اخیر با ابتکارها و تلاش‌های پرثمر جناب آقای دکتر مخبر این نهاد به جایگاه برجسته‌ ای در خدمت‌رسانی چند جانبه به کشور و رفع محرومیت و سازندگی و سلامت دست یافت. اکنون با کناره‌گیری ایشان، ریاست ستاد اجرائی را به جنابعالی که دارای تجربیات با ارزشی در خدمت به محرومان در کمیته‌ی امداد و بنیاد مستضعفان می‌باشید، می‌سپارم.

وظیفه‌ اصلی این ستاد، رفع محرومیت‌های اقشار ضعیف و توانمندسازی آنان و رسیدگی به مناطق محروم است. برنامه‌ریزی براساس خطوط اصلی مذکور در پیوست این حکم و پیگیری جدی کارها را از شما انتظار دارم.

لازم می‌دانم از خدمات با ارزش جناب آقای مخبر صمیمانه تشکر کنم.

سیدعلی خامنه‌ای

پرویز فتاح نیز فعالیت سیاسی خود را از جهاد سازندگی آذربایجان غربی آغاز کرد سپس در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست. وی در دولت نهم، در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ وزیر نیرو بود، از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ نیز به عنوان مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه فعالیت می‌کرد و از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ نیز ریاست کمیته امداد امام خمینی را برعهده داشت و بعد از آن هم تا به امروز ریاست بنیاد مستضعفان را بر عهده گرفت.