گروه جهادی دانشگاه پیام نور استان قم برگزیده کشور شد
گروه جهادی دانشگاه پیام نور استان قم برگزیده کشور شد

مسئول عملیات جهادی حوزه شهید مفتح بسیج دانشجویی استان قم گفت: گروه جهادی دانشجویی تالیان نور دانشگاه پیام نور استان قم برگزیده پنجمین جشنواره ملی جهادگران کشور شد.

به گزارش یوپنا علیرضا جوشنی با اشاره به راه یابی گروه جهادی دانشجویی تالیان نور دانشگاه پیام نور استان قم به پنجمین جشنواره ملی جهادگران کشور گفت: گروه جهادی بسیج دانشجویی تالیان نور در این جشنواره ملی با ارائه طرح ملی “مسجد و مردم محوری” توانست حائز رتبه برتر در رقابت با بیش از ۷۰۰ گروه جهادی کشور شود.

مسئول عملیات جهادی حوزه شهید مفتح بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به عرصه‌های جهادی در طرح جامع “مسجد و مردم محوری” افزود: این طرح دارای گام هدف‌گذاری و چشم‌انداز، شناسایی و جمع‌آوری ایمانی، گفتمان سازی و انگیزه بخشی، گروه سازی و عملیات و در آخر توانمندسازی و هماهنگی بین گروه‌ها است.

جوشنی در تشریح اهداف این طرح گفت: از اهداف اصلی این طرح تأمین اقتصاد مسجد مردم محور، افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی و راه‌اندازی پایگاه‌های بسیج و گروه‌های خودجوش مردم محور در مناطق محروم کشور است.

مسئول عملیات جهادی حوزه شهید مفتح بسیج دانشجویی استان قم عنوان کرد: گروه‌های جهادی باید جلوی تداوم ریشه فقر و گداپروری در کشور را بگیرند و باید الگوی مناسب برای گروه‌های مردمی در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی باشند؛ یعنی در همان روستا‌های دور از دسترس باید رفع محرومیت نه توسط ثروتمندان بلکه توسط خود محرومین انجام شود.

فاطمه قاسمی مسئول عملیات جهادی حوزه بسیج دانشجویی حضرت ام‌البنین (س) در گفت‌وگویی راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و تحریم‌های کشور را تربیت مدیر تراز انقلاب اسلامی در اردو‌های جهادی در مناطق محروم دانست و گفت: حضور پرشور دانشجویان در گروه و اردو‌های سازندگی و جهادی برای مناطق محروم و کم برخوردار کشور راهی برای تزکیه نفس و رشد آنان برای پیشرفت کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران است.

او با اشاره به تأثیر فعالیت‌های دانشجویان جهادی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های انتخابات بیان کرد: خدمت علمی و تخصصی دانشجویان جهادگر به مردم علاوه بر کمک به اقتصاد و صرفه‌جویی در هزینه‌های مردم، فاصله بین مردم و حاکمیت را کمتر می‌کند.

قاسمی افزود: با اقدامات جهادی جهادگران اعتماد عمومی به عنوان محرک افزایش سرمایه اجتماعی باید تداوم پیدا کند، تأثیرگذاری کلام جهادگران در روستا‌ها بر مردم خیلی ارزشمندتر و اثرگذارتر از صحبت‌های مدیران و مسئولان است.