دانشگاه پیام نور عضو مجمع اتحاد بین المللی آموزش و تحقیقات (IERA) شد
دانشگاه پیام نور عضو مجمع اتحاد بین المللی آموزش و تحقیقات (IERA) شد

دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور عضو مجمع اتحاد بین المللی آموزش و تحقیقات (International Education and Research Alliance, IERA) شد.

به گزارش یوپنا دکتر پیمان آقائی سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی درخواست رسمی دانشگاه جهت عضویت در مجمع اتحاد بین المللی آموزش و تحقیقات (International Education and Research Alliance, IERA) و همچنین پیرو مذاکرات رسمی رئیس دانشگاه با اعضای این اتحاد موضوع پذیرش اولیه دانشگاه پیام نور مورد توافق اولیه قرار گرفت و لیکن تصمیم نهایی به بعد موکول شد.

وی تصریح کرد: با مکاتبه ای که جدیداً دریافت شده عضویت دانشگاه پیام نور در IERA به صورت رسمی مورد تایید قطعی قرار گرفته و نام دانشگاه پیام نور در سایت رسمی این اتحاد نیز نمایه گردیده است.

سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور همچنین افزود: با توجه به فعالیت‌های بین المللی و جذب دانشجوی خارجی، ارتقای رتبه و جایگاه دانشگاه در نظام های رتبه بندی بین المللی یک ضرورت می باشد لذا باید بر نقش تولید مقالات علمی توسط اعضای علمی، انجام پژوهش های بین‌المللی مشترک و عضویت در انجمن ها و اتحادیه های علمی بین المللی تاکید شود.

لازم به ذکر است که اتحاد بین المللی آموزش و تحقیقات (IERA) که مقر فعلی آن در بولزانوی ایتالیا است به همت برخی مسوولین فعلی و سابق دانشگاه های ارمنستان با مشارکت اعضا و دانشگاه هایی از کشورهای انگلستان، ایتالیا، ارمنستان، آلمان، فرانسه، آذربایجان، تاجیکستان، لیتوانی و اخیراً ایران، با هدف همکاری های آموزشی و تحقیقاتی میان اعضا تشکیل و به ارائه خدمات متقابل در زمینه تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کنفرانس ها و همایش های مشترک و برگزاری تورها و بازدیدهای علمی می پردازد.