جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشگاه‌ پیام‌نور فارس برگزار شد
جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشگاه‌ پیام‌نور فارس برگزار شد

نخستین جشنواره بازی‌های روستایی و بومی محلی دانشگاه پیام‌نور استان فارس در مرکز دانشگاهی این دانشگاه در شیراز برگزار شد.

به گزراش یوپنا دکتر محمدی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور امروز، ۲۱ اسفندماه در آیین افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: بازی‌های بومی و محلی می‌تواند ارتباط بین نسل قدیم و جدید را استحکام و با هویت اصلی خودمان آشنا شویم.

مهدی محمدی با بیان اینکه این بازی‌ها یکی از ابزارهای قدرتمند بالا بردن توانایی های جسمی و ذهنی افراد هستند، افزود: ممکن است بسیاری از زنان و مردان حاضر در جمع بعضی از بازی‌هایی که در گذشته انجام می‌گرفته را به دست فراموشی سپرده باشند که در این جشنواره‌ها موجب تجدید خاطره می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور بیان کرد: سال پیش دانشگاه پیام‌نور کشور مقام نخست بازی‌های بومی محلی را در میان دانشگاه‌های وزارت علوم داشته و پیشتازی این دانشگاه در اجرا و نگه داشتن بازی‌های بومی و محلی را نشان می‌دهد.

همچنین در ادامه مسئول تربیت بدنی دانشگاه پیام‌نور فارس درحاشیه این مراسم اظهار کرد: این جشنواره با هدف احیای آداب و رسوم محلی استان فارس و با حضور اقوام مختلف از سراسر استان برگزار شد.

محسن کریمی افزود : دانشگاه پیام نور فارس یکی از دانشگاه‌های استانی است که در کشور این مراسم را برگزارکرد تا فرهنگ وآداب و رسوم محلی خود را به نسل جدید انتقال دهد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری بازی‌های بومی محلی زنده نگه داشتن فرهنگ بومی است که در پویایی و شادابی جامعه تاثیرگذار است.

مسئول تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان فارس اضافه کرد: بازی‌های بومی و محلی لی لی، هفت سنگ، کمربازی، حرکات آئینی و سازها و آوازهای محلی از جمله بازی‌ها و مسابقات این جشنواره است.

به گزارش ایسنا، طبخ آش دوغ و نان‌های سنتی از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود. همچنین در پایان هدایایی به شرکت‌کنندگان برتر اهدا شد.